26 feb. 2008

Inredningsbutiker i Dalarna?

Eftersom jag just nu är i full gång att planera en "vi-åker-runt-till-inrednings-butiker-i-Dalarna" i helgen tillsammans med en annan inredningsgalen kompis, tänkte jag passa på att be er bloggare om hjälp.

Har ni tips om inredningsbutiker i Dalarna? Många har jag koll på, men jag är övertygad om att jag missat en hel del.

Tänkte göra en länklista här på min blogg när jag fått ihop lite butiker till samlingen.

Gissa om jag längtar till helgen? *biiig smile*

20 kommentarer:

Lina sa...

Vi brukar åka till Siljansnäs varje sommar och där är en liten butik med gamla och nya saker. Butiken ägs av kvinnan som har snickeriet. Jag har handlat linneduk med emblem på där och lampskärmar, ljusstakar och annat. Vet tyvärr inte vad snickeriet heter. I Vikarbyn finns det en söt butik som heter Grannlåt, http://www.grannlat.se/. Där låg en mysig butik till i Vikarbyn, men kommer inte ihåg vad den hette... I Heden var där en mysig butik med bla betongsaker. Ligger ut med vägen. Ylva Skarp vet du ju säkert och butikerna inne i Leksand. Det är vad jag kan bidra med! Kram från en Halläning....

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Ååå...så mysigt det låter.
Kan tyvärr inte hjälpa dig men det ska bli kul att se din lista senare.
God shoppingtur!!!!

Kram Pernilla

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Vilken fin blog du har, kul att kika in .

Nej är ju fr Västgöta slätta , så I have no ide!!!

Men lycka till med rundan ialla fall;)

Millan

Anonym sa...

Oj.. har inte en susning.. Men gud vad roligt det låter!! Jag vill med åka ut på inrednings shopping turné! :)
kram

Husbilsresan sa...

Oj,vad det lät mysigt!Att åka på inredningsbutiks-runda.De enda jag kan tipsa om är Gruvgatan 13 i Falun,Lavendel & Romantik, Idé-huset, Önskehuset i Borlänge.Men dom känner du väl redan till?
Ha en jättemysig tur=)
Kram/Gunn

Anonym sa...

Hej, brukar aldrig kommentera men gör det idag..ler..det finns en butik i Säter som heter "mig och alice" sen finns det även en i norberg (inte dalarna/ men västmanland) som heter "hemma hos alice", båda är mysiga.
Ha det gott

n o r d i n g å r d e n sa...

...håller med de två föregående talarna, några andra butiker kan jag inte på rak arm komma på nu .. men vilka fina foton du har! Och min fråga, var har du hittat vita pärlhyacinter? Du kan svara här om du vill, kikar in igen! Mari.

AnnaMia sa...

Hej
Tips på butiker i Södra Dalarna:
Iallafall mina favoriter!

Kol & Rosors Verkstad I Smedjebacken: http://kolochrosors.blogspot.com
Kol & Rosors Verkstad
Beskrivning:
Tyger, inredning & design.
Plats: Smedjebacken
Kontaktperson: 0240-717 47
Öppettider: Öppet 2007 to 15-19, fr 12-18, lö 10-14. Övrig tid enligt överenskommelse.


Speglingar i Smedjebacken:
http://speglingar-yvonne.blogspot.com
Speglingar
Beskrivning:
Sköna ting, gammalt och nytt. Hem och trädgård.
Plats: Smedjebacken
Kontaktperson: tel 0240-700 95
Öppettider: 2007 Öppet ti-fr 13.00-18.00, lö 11.00-14.00.

Samt
Mormors hus, som ligger mellan Smedjebacken och Fagersta.
Jätte mysigt hus mitt ute på landet!
Mormors Hus
Beskrivning: Dalarnas mest sjönära butik. Damkläder i naturmaterial, egen design. Inredningsartiklar i lantlig stil och vacker miljö.
Plats: Linängen, Tunkarlsbo
Kontaktperson: Tel. 0708-770 223.
Öppettider: 2007Öppet to-fr 12.00-18.00 samt lö-sö 12.00-15.00.

Trevliga butiker, med trevliga innehavare :)
Hoppas du får en trevlig helg!
AnnaMia

AnnaMia sa...

Oj,
Jag ser att det står öppet tider 2007, men vad jag vet så gäller de 2008 med.
AnnaMia

Anonym sa...

Koffert i Björbo som har utförsäljning till sista februari. Ligger mitt i byn efter gamla vägen.
Gruvgatan 13 i Falun.
Ingegärds Handelsbod i Mockfjärd. Ligger vid rondellen på rv 71.
Lantliv i Leksand. Ligger vid Z-torget på samma gata som Allans sport.
Små glädjen vid Hjultorget i Insjön där också Gripsholm och Clas Ohlson ligger.
Sköna Ting som ligger vid Insjöns väveri i Insjön.
Mig och Alice i Säters centrum.
Tulavippan som är en loppis som ligger i Gagnef efter rv 70.

Detta är några jag kan komma på. Lycka till.

Lena i Mockfjärd

AnnaMia sa...

Eftersom jag är ostrukturerad så kommer ett inlägg till ;)

Sökte på Linängen, TUnkarlsbo. på Eniro, och det såg jag ju att det vart helt fel: Om du ska till Mormors hus så åker du riksväg 66 mellan Smedjebacken och Fagersta. När man kommer till tunkarlsbo Så står det skyltat "Mormors Hus".

Kol och rosors verkstad ligger inne i Smedjebacken. Bagargatan 7.
Butiken ligger i källaren hemma hos Liselott. Bra karta på Eniro.

Speglingar ligger aldeles vid infarten till Smedjebacken, Flatenbergsvägen 2 , funkar också bra att kolla kartan på Eniro.

AnnaMia, igen

Karin Krut sa...

Jaaa, sen måste du rapportera för jag ska åka norrut till påsk :) Så jag vet vilken runda jag ska åka när jag ändå är på rull i dalarna :)
Ha en skön torsdag
Kram Karin

Anonym sa...

åh vad roligt med en sån road-trip, får man hänga på? ;-)

kram

Hem och Lycka sa...

Kika här;
http://www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28671141.html
kram!

Anonym sa...

Kom på ett par till.
Precent i Nås, se www.precent.com för vägbeskrivning samt Furutorp i Rättvik på gågatan.

Lena i Mockfjärd

Anonym sa...

Om du har möjlighet ska du besöka "Detalj" och "Grannlåt" i Vikarbyn utanför Rättvik. Båda butikerna rekomenderar jag varmt! I Mora vid tågstationen finns ljuvliga "Koja och slott" där (nästan) allt går i vitt och silver. I Rättvik finns Furutorp.
Ha en trevlig dag!

Anonym sa...

Medsols Ekoliv (www.medsols.se) i Sifferbo, Gagnef.
Helt och hållet ekologiskt sortiment. Internetbutik och vanlig butik, öppet enl. ök.

Lisa på Furutorp sa...

Vad härligt med en inredningsturné! Undrar just om du hittade till min butik i Rättvik...?
Har precis lagt ut en blogg där du kan följa livet i butiken, och även mitt hem.

Vilken härlig sida du har, för övrigt! Jättefin banner, och mycket inspirerande bilder!

Må så gott!
Lisa på Furutorp

Hjortron sa...

Hej!
På min blogg har jag just nu ett bildspel från preCent i Nås!

Malou sa...

Letade runt efter inredningsbutiker i dalarna och hittade in till dig :) Vilken jättefin blogg du har! God Fortsättning!
Vänliga Hälsningar malin
www.malousdagbok.blogspot.com