2 nov. 2008

Nu tändas tusen .....

Så här i Alla Helgon-tider är det ju stort fokus på ljus, så mitt inlägg handlar förstås om... ja, just det, ljus :-) Vi har roat oss igen. Jag och mina pysselkompisar.

Vi har varit på Falu Ljusstöperi och själva stöpt ljus. Himlans skoj, må ni tro. Man får med sig både trearmade och "vanliga raka" ljus hem.

Vi doppar och doppar, sen hänger dom till sig lite medans vi äter en god gulashsoppa och sen är det dax för färgning. Det fanns en hel del färger att välja mellan. Svårt! Dessutom kunde man välja om färgen skulle vara matt eller blank. Ännu svårare!

Men det är jättekul och man får som sagt en hel kasse med egenhändigt stöpta ljus hem! Så nu sitter jag här och njuter av mina gröna, blanka ljus och skriver.
Hoppas ni alla har haft en riktigt skön Alla Helgon-helg!






5 kommentarer:

Dalatorpet sa...

Gud vad kul :-)

mitt skärgårdsliv sa...

Så roligt att få hem ljus man stöpt själv, är länge sen jag testade på det. Men annat pyssel har jag hunnit med i helgen :)

Englagård sa...

Ja det där var då ett pyssel som heter duga, jag har inte stöpt ljus sedan vi gjorde det i skolan. Jag gick väl i trean så det är mååååånga år sedan

kram Karina

Gårdsromantik sa...

Så vackert - speciellt de där grenade ljusen!

Kram Maud

Malin - I min trädgård sa...

Men vilken rolig idé! Det visste jag itne ens att man kunde göra - åka till ett stöperi. Vad härligt!

Ha en bra vecka!

Kram M