13 sep. 2009

Tårtkrans

Jag har inte vaansinnigt mycket blommor i trädgården att välja mellan när det skall kransas. Jag hade lovat bort en krans och behövde göra en med det trädgården bjuder för tillfället. Vidjehortensian blommar för fullt och lite snöbär har kommit så det fick bli stommen. Kransen skulle levereras dagen efter och fick ligga i vattentunnan över natten.

Dagen efter dekorerade jag med det som fanns i färgväg - några blommor från Purpurklätten och några från en Klematis och vips så blev det nästan en Gräddtårda av kransen :-)
Den funkade både att hänga och att ha liggande - praktiskt.




8 kommentarer:

Mrs Allan sa...

Vad fin kransen var. Jag ska nog försöka få tag på en Klamatis nästa år om jag kan hitta någon här. Den var otroligt fin på ett av dina tidigare foton.

Trevlig vecka nu!

Karins fotoblogg sa...

Oj, vilken vacker krans!!! Så duktig du är!

Kul att du kommenterade hos mig, så jag fick hälsa på här! Fin blogg du har!

Visst är vägen lång ut till Hölick men nu håller dem på att asfalterar den så den kommer ju bli bättre! Fast inte kortare dock ;)

Ha det gott!

Cecilia sa...

Tänk vilken lycka att få en sån krans. Det påminner om försommarens syrener. Hortensia är ju också vacker.

mitt skärgårdsliv sa...

Så fint. Det där är du proffs på :) Ja ni ska nog passa på och njuta av kaffet ute så länge vi får ha såna varma och soliga dagar!! Ha en bra dag!

Annika Christensen sa...

Underbart vackert!
Annika

Unknown sa...

Otroligt vacker krans. En fin gåva.
allt gott till dig/Catthie

marianaskeramik sa...

vilken fin krans
norrgården har gått ner i öppettider till tors-sön nu
jag ska åka dit imorgon och fylla på med de nya spillkummisarna....hihi
ha de gott
marianaskeramik

Ullis/Leva på landet sa...

Jättefin krans. kan tänka mig att mottagaren blev väldigt glad.

Ha det bra!
Kram Ullis