Visar inlägg med etikett Porslin. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Porslin. Visa alla inlägg

14 apr. 2013

Armband


Som jag skrev. Det har blivit några armband. Några gillar jag riktigt mycket, så dom använder jag. Det här är ett av dem. 


Och inspiration till det här armbandet fick jag av en porslinstallrik! Närmare bestämt den på bilden nedan.


 Så kan det också gå till.



26 juli 2008

Blommig butelj

Visst är den snygg? Flaskan. Eller som jag valt att använda den just nu. Vasen. Hittade den här gröna, fina och en genomskinlig (oxå fin) på IKEA vid senaste besöket. Tänkte att använda dem antingen som vas eller som karaff. För vatten. Eller varför inte för vin :-)

15 juni 2007

Marianne Westmans klassiker


För några år sedan fick vi nys på att en samling av Marianne Westmans superfina serier Pomona och Picknick skulle säljas på lokala auktionen. Maken bänkade sig och bjöd - och fick med sig både tallrikarna ur serien Pomona - 12 assietter, 12 tallrikar och 12 djupa s k skålrikar och ...


... en hel hoper delar ur klassiska Picknick, hem! *stoooort leende*! Så - när vi vill duka fint - då åker Pomona och Picknick fram!

Ååå förra helgen besökte vi ju hufvudstaden och en annan klassiker - Stockholm Marathon. Varmt som 17 och massor med folk! Det gick sådär för maken som fick bryta efter 31 km :-( - men hans träningskompis gjorde en makalös insats och satte personligt rekord (igen!) och sprang in på en suverän 7:e plats bland svenskarna!


Nu ser jag fram emot en helg hemma! Ska blir sååå skönt och har planerat in ett besök i "favvoträdgården" Bäsna Trädgård i helgen! Ev. blir det också lite fixning med blivande köksträdgårdshörnan! Hoppas ni alla får en riktigt skön helg!