15 juni 2007

Marianne Westmans klassiker


För några år sedan fick vi nys på att en samling av Marianne Westmans superfina serier Pomona och Picknick skulle säljas på lokala auktionen. Maken bänkade sig och bjöd - och fick med sig både tallrikarna ur serien Pomona - 12 assietter, 12 tallrikar och 12 djupa s k skålrikar och ...


... en hel hoper delar ur klassiska Picknick, hem! *stoooort leende*! Så - när vi vill duka fint - då åker Pomona och Picknick fram!

Ååå förra helgen besökte vi ju hufvudstaden och en annan klassiker - Stockholm Marathon. Varmt som 17 och massor med folk! Det gick sådär för maken som fick bryta efter 31 km :-( - men hans träningskompis gjorde en makalös insats och satte personligt rekord (igen!) och sprang in på en suverän 7:e plats bland svenskarna!


Nu ser jag fram emot en helg hemma! Ska blir sååå skönt och har planerat in ett besök i "favvoträdgården" Bäsna Trädgård i helgen! Ev. blir det också lite fixning med blivande köksträdgårdshörnan! Hoppas ni alla får en riktigt skön helg!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Både Pomona och Picknick är superfina! Vilket aktionsfynd! :) Hoppas helgen blir lugn och skön. Jag ska vila och börja kanta några rabatter.

Anna sa...

Det där porslinet är så vackert. Men det tyckte jag inte förut och hivade iväg... Usch då!

Skönt för dig att få en ledig helg och härligt med Bäsna. Själv ska jag ta en cykeltur och kanske landar på Sussies skattkista, Emaus eller nåt sånt kul.

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kram Anna

Poppins sa...

Så kul att äga dessa vackra serviser!

n o r d i n g å r d e n sa...

Kult!! Vilken vacker porslinsserie, den andas nostalgi och är en klassiker ju!!
Å Bäsna, jag blev ju påmind i vintras när du hade med den i din blogg men jag har ÄNNU inte tagit mej dit!! Men jag SKA, för det såg så mysigt ut!! Måste handla några blommor till tror jag... Ha en bra helg!! Mari.

Eva Agnes sa...

Marianne Westmans serie är verkligen fin. Kommer ihåg den från mitt barndomshem. Då trodde man väl aldrig att den skulle komma till heders igen..
Kramar Eva Agnes

Anonym sa...

Grattis till servisen, kul.

Husbilsresan sa...

Ja dom serviserna är verkligen superfina....vilken rikedom att äga=)
Synd om din make, som fick bryta....men kul för hans kompis!
Till Bäsna ska jag också ta mej nån gång i sommar....har aldrig varit där.
Kram på dej!

Anonym sa...

Nämen du, vad avundsjuk jag blir!! Superfina! Och vilka vackra bilder på det gråa temat. Var har du hittat "bollen" med medaljongmönster?? kram

Anonym sa...

Åh jag älskar det porslinet, vilket fynd =)

Anonym sa...

Picknick minns jag från min barndom. Jätteläckert.

Anonym sa...

Kul att se! Jag är "uppvuxen" med picknick :)