4 jan. 2008

Design

Hög tid för en Amaryllis-kavalkad - naturens alldeles egen fantastiska design. Svårslagen :-)

Å bara för att Amaryllisarna har blivit (alltid varit?!?) julblommor, så reas dom ut för under en tjuga nu! Oootroligt, som Gunde sa!

Jag har aldrig ägt en personvåg. Onödig, ful sak. Men nu ni! Nu har man åkt dit. Dom har gjort en i snygg design ;-) och då hamnar ju saken i helt annan dager.


Herregud, klart man ska ha en personvåg. Det bör väl finnas i alla hem :-)
Trevlig helg kära vänner!

26 kommentarer:

Anonym sa...

Nydelige bilder! Elsker Amaryllis jeg og! Forsøkte å få de frem til jul, men de blomstrer først nå ;-) Men de er hvite, så da syntes jeg de er like fine hele året egentlig :-) Ha en fin helg! :-)

Anonym sa...

Visst är det härliga blommor =) Åh den vågen var ju superfin, funderar själv på att köpa en ny just nu, men det blir nog en till medlemspris hos coop tror jag haha

Randi sa...

Älskar också amaryllisar! I alla färger. Läckra foto-objekt!

Anonym sa...

En våg! Inte vad man vill ha så här efter jul.
Man kan bara hoppas att det är byxorna som krympt :-)
Gott Nytt År! Lena

Anna sa...

Men så vackert du fotat dem, jag har aldrig upptäckt att amaryllisar är så vackra - men mitt nyårslöfte är ju att jag ska lära mig se, så det är ju inte så konstigt iofs.

Ja, vågen är snygg och om den också väger som jag vill så kan ett inköp ev. betänkas. :0)

God fortsättning!
Anna

Lilla Blanka sa...

Wow vad mycket härliga bilder du visar...!
Kram
Mia

Anonym sa...

Vilka Bilder!! Jag sitter och tittar på min mörkröda dubbla som ramlade i golvet när den stod i knopp.Jag satte stänglarna i en vas och de har slagit. God fortsättnig på det nya året.

Kajsa:)

Skatan sa...

Vår har jag gömt i tvättkorgen, längst ned ;-)

Trevlig helg!

Hem och Lycka sa...

Å, ja, amaryllis är riktigt vackra.. Har en spräckligt vit och röd på g som börjar veckla ut sig nu. Lite sen av sig ;-) Supersnygg våg! kram!

Toini sa...

Jag köpte en Amaryllis också... i början av december, men den har inte blommat än. :-( bara 3 gröna kvistar så min är inte så fin.

Coola kort du tagit.

Kram

Anonym sa...

Älskar med amaryllis,. Dom är så vackra!!
kram

Anonym sa...

Hej igen!

Kul att det inredningsbloggas så friskt här i stugorna :-) Ni har så fint hemma, det har jag vetat sedan länge!

Vad har du för favoritbutiker i Falun då? Mina är Gruvgatan 13 (svårslagen!) och sedan är Kuckelikana och Kärringen mot strömmen små favoriter. Decordesign (visste du att ägarinnan också bott här i Mats Knuts fram tills för en månad sedan?) kan också bjuda på guldkorn ibland, om man gillar Sia.
Synd att Gruvgatan har så hopplös parkering tycker jag, Matte får följa med och sköta den biten. Tur att han tycker det är ganska roligt med den typen av affärer! Vi var där för nån månad sen och jag skulle bara in och kika lite och det slutade med att jag impulsköpte en säng som han fick åka hem och lämna och sedan åka tillbaka för att hämta mig och Thilda. Det är risken med den typen av butiker :-D

Ha en mysig kväll, kram!

Karin Krut sa...

Vilka vackra bilder du har knäppt på dina blommor :) Visst kan man frossa i dessa även efter jul :)
Ha en skön fortsättning på helgen
Kram Karin

Eva Agnes sa...

Sköna amaryllis. Underbart vackra och proffsigt fotade.
Kramar Eva Agnes

NICOLINAS BONING sa...

Amaryllisar är verkligen vackra...och absolut inte bara den "vanliga" röda.
Vackra bilder...även på vågen;-)
Kramar/Birgitta

Staket & Designkonsulterna sa...

Vilken mysig blogg du har, härliga bilder. Amaryllisar dom är så underbara...

Godnatt och kramizzar/ Annelie

Lina sa...

Det är verkligen fina blommor! Jag brukar hänga dem upp och ner i fönstret! En våg... vågar man införskaffa en sådan nu vid denna tiden????

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Vilken våg....perfekt!!
Vilken design..klart du ska ha en egen våg...hihi.Våg fixerad som jag är just nu.Min pekade neråt idag igen fast med liten marginal...men vad gör väl det.*LER*
Kramar Pernilla

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilak vackra amaryllisbilder! Ja, jag har sett att de rear ut dem , nästan gratis! En mycket fin blomma. Vågar och jag äro inte bästa vänner .. : ) Mari.

Lina sa...

Jag har en utmaning till dig... tror att den gått runt bland bloggarna för ett tag sedan....

linnea-maria sa...

Jag har också köpt amaryllisar på julrean, och tazetter. Om jag tar hand om dem väl så kanske jag får dem att blomma i tid nästa år. Just nu är de i knopp /linnea-maria

Lotta 8`) sa...

Härliga Amaryllisar - jag har 2 st röda som blommar just nu och de är så vackra! Och är det rea så kan vi ju frossa ordentligt.... Härliga bilder! Ha en bra dag 8`)

Anonym sa...

Brev 2

PÅ ett igen med dom förskröckliga lösnaglarna från Thailand...
Klapper, klapper !
Vao vilken blogg du har
tycker jag Maudan från småland
Du vet hon med duvemåladialekten.
Machli77@hotmail.com

Husbilsresan sa...

Underbara blommor är dom...amaryllisarna! Snygg våg du införskaffat...tunn och med vackert mönster.
Kram/Gunn

Vårt lilla hem sa...

Wosh, vilken snygg våg!! De osm brukar va så osnygga. Skulle jag med kunna tänka mig en sån :)

Såå fina bilder på dina amaryllisar! Så vackra som de är är det ju synd att vi bara har dem till jul.

Kram kram! Jenny

Malin - I min trädgård sa...

Men oj vilka vackra bilder du tar! Första gången som jag kikar in i din blogg och det avr det första som slog mig. Sitter och skriver ett nytt inlägg precis där jag bl.a. oj:ar mig över att jag inte kan visa bilder på min härliga vita Amaryllis och så möts jag av flera vackra bidler hos dig. Härligt!