13 dec. 2009

Tredje advent


Redan tredje advent. Tiden bara rusar iväg. Vi saknar fortfarande snön. Det är sååå svart när solen går ner. Om den överhuvudtaget går upp...  Men idag har den iallafall visat sig och med lite frost på backen har vi haft en fin 3:e advent. Jag passade på att ta en redig löptur på förmiddagen i solskenet. Balsam för själen, som nu är fylld med ljus och lugn. Dessutom har vi fyllt på med skratt. Vi har nämligen tittat på "Tomten är far till alla barnen". Oj, oj va den är rolig. Har du inte sett den - gör det! Så här i juletid brukar jag kolla på två lite "juliga" filmer som skiljer sig rejält åt. Den en är "Tomten..." och den andra är min favorit "Fanny och Alexander". Den senare spar jag lite på. Nästa helg kanske...


5 kommentarer:

Camilla Alvén sa...

Den är kul den där filmen, har sett den fyra gånger och skrattar fortfarande...
Vi fick ett tunnt, tunnt snötäcke i Skåne idag fast nu har det redan smält bort.
Ha det bra
Kram

Unknown sa...

hej vännen
härligt med ett gott skratt, den filmen har man ju sett några ggr :o)
Vi vill också ha snö, solen däremot har visat sig i 2 dagar vilket är toppen.
allt gott till dig
kram
Catthie

Toini sa...

Jag fick tag på "Tomten är far till alla barnen" förra året, så jag kan se den här också nu. Den är då för rolig.

Hoppas ni får lite snö snart, och lite mer ljus.

Kram

Cecilia sa...

Du bjuder på fina julbilder. Amaryllisar är min favoritjulblomma.

Nu när snön och kylan kommit känns det att det snart är jul. Ha det bra.

Ullis/Leva på landet sa...

Nu har ju snön i alla fall kommit. Fanny och Alexander är en av mina absoluta favoriter.

Ha det bra!
Kram Ullis