29 juli 2010

Semestertider


Jojomensan. Mitt i semestern. Eller "mitt i" och "mitt i". Nästan "mitt i" och idag regnar det så då kan man väl passa på och damma av gamla bloggen och visa att man lever :-)

Ja, det hinner ju hända en del på de nästan två månader som gått sen jag visade mig här senast (!) Vi har hunnit men några semestertrippar, vi håller på och färdigställa huset som vi började fixa med i fjol sommar och så vilar vi förstås.


Vi, jag och min lerkompis L, tillbringade ju en helg hos duktiga keramikern Cecilia Boivie i maj och fick med oss en del fina saker hem.


Här är ett smaksprov på de saker jag gjorde hos henne. Som ni ser har jag använt mig av hennes fina gröna glasyr på en hel del av mina saker.


Nåväl, då vet ni att det fortfarande är full fart på den Lantlivska gården. Ha en fortsatt skön sommar alla ni som kikar in här!

Inga kommentarer: