26 apr. 2012

Kurbitsmönster

Dax för ett keramikinlägg igen :-) Har hängt lite i keramikverksta'n igen. Det är ju så kul. Det roligaste är att testa nya saker. Så lite nytt har det blivit.


Bland annat har jag testat kombinationen schellack och stengods :-) En i min mening mycket lyckad kombination. Alltså. Jag ritade ett mönster på en oglaserad kruka. Målade mönstret med schellack. Strök med en våt svamp över mönstret så det blev mer framträdande. Skröjbrände. Glaserade och brände igen.


Voalá! En snygg liten kruka med kurbitsmönster :-) Det här var ett första test och nu ska jag jobba vidare med det här så får vi se. Superkul var det iallafall.



3 kommentarer:

Maria sa...

Mycket fint!
Jag står inför att köpa en keramikugn. Längtar efter att arbeta med det.

Mrs Allan sa...

Vad snyggt det blir, skulle vilja komma förbi igen och kolla in lite.

Hoppas allt går bra för maken imorgon.

Kram

TiniTott sa...

Åh du gör så mycket underbart vackert, jag blir helt kär! Läst ikapp lite och ser att du säljer oxå... hmm... du råkar möjligen inte ha nåt som ljusstaken du har här på bilden? Den med ett litet hjärta på kanten och som ser ut att passa ett blockljus? Blev helt såld på den :D Kram!