10 nov. 2012

Solens inverkan

Det blir så mycket lättare när solen tittar fram. Energidepåerna fylls på i rasande fart. Idag är det skön lördag efter en trevlig after work med mina kära, kära kollegor igårkväll. Afterworken bidrog även den till påfyllnad av energi. För det vet vi ju - trevliga människor - det är grejer det! :-)

Nu ska jag ta och samla ihop mig lite och gå ut till drejskivan och lerklumparna för att "producera" lite.

Det ärm nämligen dax för nya julmarkander där jag och mina keramik-kompisar ska sälja våra alster. 1:a advent på Säters Julmarknad och 2:a advent på Gammelgårdens julmarknad i Borlänge. Kul, kul!



Förra helgen packade vi in våra drejskivor i bilarna, lånade en lokal, installerade oss där tillsammans och tokdrejade en hel dag. Förstår ni hur oerhört roligt och givande det var? Jättekul, kan jag berätta. Vi sitter ju som sagt på varsitt håll till vardags, men att sitta tillsammans är jätteroligt.
 
 Trevlig lördag på er alla!




Inga kommentarer: