12 apr. 2013

Yllebroderier

Jag halkade in på det här med yllebroderi. Det var nog en kombination av att jag trixade med mina takkronor i keramik och att en arbetskamrat gick på broderikurs. Å så blev jag smittad. Nu har jag testat att brodera lite armband. Lagom litet och gick snabbt att få klart. Så behöver saker vara för mig för att jag ska gilla det. Och det är så roligt! När jag var hos mor och far senast grävde jag runt bland mors broderiskatt. Lite fick jag ta med mig hem dessutom :-)

Funderade på vad jag mer skulle kunna hitta på att brodera. När jag satt och surfade runt lite hamnade jag på en blogg som heter "Pysselfarmor" och såg jag att hon broderat en kamerarem. Ååååh. Självklart ska jag också brodera ett snyggt band till kameran - pimp the camera, helt enkelt.


Nu återstår att välja baksida till bandet. Originalet har ju en bra anti-halk-baksida..... Ska fundera lite, men det vore coolt om jag kunde hinna få det klart till nästa semestertripp som går till Rom.

1 kommentar:

Pysselfarmor sa...

Nämen sååå roligt! Var det jag som inspirerade dig!