3 dec. 2008

Adventspyssel

Härligt med juletider - det finns massor av en av mina favvoblommor. Amaryllis. Speciellt den vita är jag förtjust i, men den röda är också jättefin. Har några stycken som är på väg att slå ut :-)

Några dagar innan advent var det dax att klä trätunnan i adventskrud. Jag sätter ett nät i överkant, lägger en ljusslinga ovanpå och klämmer dit mossa. Voála! En advent-trätunna. Tyvärr har jag inget bra kort på den när den lyser - men det kanske kommer. Den är iallafall jättefin!

Ha en härlig vecka kära bloggläsare!




5 kommentarer:

Mia sa...

Oj men vilken bra idé, ser jättefint ut. Kan tänka mig att det lyser mysigt i mörkret.

Kram Mia

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken härlig idé. Den ska jag lägga på minnet.

Ha det bra!
Kram Ullis

Målargården sa...

Visst är det härligt med ljusslingor, man kan hitta på lite allt möjligt med dem som just du har gjort med mossan. Lyser säkert jättevackert i mörkret. Fint!/ Ha en trevligt helg -Eva-Mari

Anonym sa...

Hej.
du har så himla många fina kort. eller ja, alla dina kort är så vackra! vadhar du för kamera?
MVH Amelie

Anonym sa...

Oj vilken underbar ide!!! Jag blir INSPIRERAD :D

K R A M // T I N A