31 dec. 2008

Jaha, kära vänner. Så var det sista dagen på 2008 då. Det är ju poppis med årskrönikor och jag vill ju inte vara sämre så jag gör en Lantlivs-årskrönika, helt enkelt.

Trots att det var januari lyckades jag hitta jättefina syrener. Snyggt va? I övrigt ägnades månaden åt att packa resväskorna och dra till värmen :-)


Februari månad liksom flöt fram. Vi hade häärliga minnen från vår Thailandssemester att leva på. Dessutom provflög jag kvasten och nya snygg-hatten i god tid inför Blåkullaresan :-)

I mars kom tulpanerna, vi besökte Ingela & Gunilla för en helkväll i keramikens tecken, jag och min kompis gjorde vår första Roadtrip där det fyndades både det ena och det andra. Bl a de fina kuddarna som ligger i soffan.

April månad gick i löpningens tecken. Dels var det premiär för Ultra-löpning på orten och maken åkte till London och gjorde riktigt bra ifrån sig på London Marathon :-) Det målades lite, nya ting fick sina platser i trädgården och de första krokusarna kikade fram.

Under maj blommade äppelträden, jag åkte till Grekland en vecka med två kompisar och vi bytte puttelilla husvagnen mot en stooooor.

Midsommarmånaden juni går nästan helt i blommornas tecken för min del. Vi jobbade hela juni och jag blev glad ägare till Marianas finfina keramikkallor.

Sådärja - det var första halvan. Andra halvan kommer inom kort.

Jag vill ju dessutom passa på att tacka för alla glada tillrop under året, alla vänliga kommentarer och jag ser fram emot ett nytt bloggår tillsammans med er alla!

Sist men inte minst...





7 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vilken härlig resume!

God fortsättning på det nya året!

Kram Maud

mitt skärgårdsliv sa...

Så fint! Gott nytt år även till dig!
Kram!

tina | pepparochvanilj.se sa...

Vilken härlig kavalkad du bjuder på! Ska bli kul med ett nytt spännande bloggår...

K R A M // T I N A

Anonym sa...

Gott Nytt år till dej också. Hoppas du får ett bra 2009 och att vi kan ses.

Kram

Lallis - liv och leverne sa...

Vilken fin sammanställning.
God fortsättning på detta år.
kram Lallis

Karin sa...

Vilken härlig sammanfattning av början på 2008. Härliga bilder! Ser fram emot att kika in här även under 2009. God fortsättning på det nya året och trevlig helg! Kram Karin

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka underbara bilder från ditt år som gått. Gott nytt 2009 önskar jag dig! Mari.