17 feb. 2009

Oj va tiden går...

Meen va tiden rullar på. Det har gått flera veckor sedan jag lämnade några livstecken här på bloggen. Hastigt och lustigt :-) blev det grönt ljus för semester och vi hittade två lediga flygstolar med destination Thailand. Så. Där har vi tillbringat 15 dagar. Hääärliga dagar med löpning, låååånga frukostar, slappa i solen och slappa i skuggan, med och utan bok. God mat och god öl!

Frukostarna tillhör favoritstunderna. Massor med god, färsk frukt... men även bacon, ägg, rostade mackor med marmelad, juice och förstås kaffe. Med bedårande utsikt över havet de allra flesta dagarna.

Hem kom vi till riktig vinter. Det har kommit massor med snö och det är kallt. Och vackert som ett vykort. Dessutom har ljuset återvänt. Det har verkligen blivit ljusare under dessa två veckor som vi varit borta.

Så - nice att vara tillbaka och nu har jag massor med bloggläsning framför mig, de närmaste dagarna. Vi ses i cyberspace kära vänner!

7 kommentarer:

Elisa Day sa...

Vad härligt det låter! LÄngtar så efter ljus och värme även om vintern är vacker. Kram

Toini sa...

Skönt med vintersemester och det är så skönt när ljuset återvänder, det är samma här, det är så skönt nu när det är ljust när man kommer hem från jobbet.

Kram

Tina sa...

Åh så skönt med semester... Längtar tillbaka när jag ser frukten...:-) Kram Tina

Nettan sa...

Vad härligt att kunna dra iväg så där =0)...Välkommen hem igen !
Kram Nettan

mitt skärgårdsliv sa...

Funderat var du tagit vägen ;) Härligt med semester, låter som ni haft det jätte bra!

Karin sa...

Åhh så härligt det låter *suckar avundsjukt*! :) Kram Karin

MSP sa...

Ja, det är härligt med snö! I Och idag kom det ytterligare en dm.

En fråga angående bilden med staketet. Det var snyggt, är det möjligen en armeringsmatta med små runda träknoppar? Tror jag skulle vilja sno den iden till att rama in min lilla "Japanesiska" trädgård. ;-)

Ha dett gott!

Kram Mia