6 okt. 2009

Varma vackra vintervantar

Jomenvisst! Nu är den på intågande. Vintern :-/ Lite väl tidigt i min smak förstås. Ja, vintern har ju inte kommit på riktigt.... men nästan. Vi har minusgrader lite titt som tätt och de tidiga mornarna är överösta av frost.

Så här urtjusigt är det utanför köksfönstret hos min jobbarkompis. Dimman hade lättat lite lagom och frosten låg vit och fin.

Tur att jag fått så fina hemstickade vantar av mor som är lika sköna som dom är fina.

Hoppas ni har det bra kära vänner. Med eller utan vinter och med eller utan vantar :-)




7 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Så vackert hon bor din vännina!

Ja visst behövs det vackra vantar nu.

Kram Maud

Mrs Allan sa...

Vilka fina vantar.

På en vecka gick vi från +40
till -2 och snöstorm.

Ja, undrar jag om man inte skulle ta och bli en "snowbird".

Hoppas ni har det bra.
Kram

mitt skärgårdsliv sa...

Tjusiga vantar. Det blir att leta fram varmare kläder. Så fint din jobbarkompis bor och underbara bilder! Ha en bra dag!

Camilla Alvén sa...

Vilka fina vantar! Min mamma skämmer bort oss med raggsockor, halsdukar och vantar för jämt, kul med hemmastickat.
Ha det bra
Kram

Målargården sa...

Mmmmmmysiga bilder och fina vantar. Visst är det härligt att få börja mysa in sig nu. Spelar ingen roll om det är snöblask. Nu på hösten är det helt ok, tycker jag, fast det tycker jag inte om våren =)/ Ha en mysig helg, kram Eva-Mari

LeSu sa...

Hmmm, känner igen mig där :o) Vantarna är skitsnygga, men det har jag ju redan sagt. Ska nog ägna vinterkvällarna åt att fixa ett par egna.

Cecilia sa...

Det är fint med frosten på mornarna. Vi har också haft några kalla nätter nu. Inte för att jag längtar efter vintern, men man får njuta av de fina dagar vi får. Ha en trevlig helg.