11 okt. 2009

Kurbitskuddens nya kompis

Jomenvisst. Jag hittade en kompis till den fina kurbitskudden som jag köpte häromveckan. Den här brokiga, kurbitsinspirerade skapelsen har också flyttat hem till oss och vi trivs ihop. Kudden kommer från IKEA.
I vårt ganska grafiska vardagsrum blir det bra med lite färger. Röda nyanser toppar just nu accentfärgs-listan. Allt från röda kuddar till rött vin ;-)

Och vet ni vad? Vi har keramikkursat igen :-) Kul, kul! Här ovan ser ni hur kul vi haft och jag gjorde den fina lyktan med de svarta ljushålla.... zz%zz*/*x*xx skraaap... - jooo, tjena! Nädå, det blev några cylindrar igen. Men nu är jag ännu mer sugen på en egen drejskiva för jag behöver v e r k l i g e n öva. Vi glaserar om några veckor och blir det nå't värt att visa, så ser ni det här.

Ha nu en onödigt skön vecka alla kära bloggläsare!


4 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul med kursen.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Toini sa...

Vad snyggt vardagsrummet var.
Snygg lykta också :-) köper gärna en om du tillverkar en till

Ha en trevlig vecka nu

Gudrun sa...

Kul med keramik kurs. Det är övning som ger färdigheten, lycka till med drejningen.
;)

Cecilia sa...

Visst är det kul att dreja. Klart du ska skaffa en egen drejskiva så du kan öva öva öva... Lycka till!