6 aug. 2010

Allt roligt har ett slut


Vare sig man vill eller inte så  t a r  semestern slut. Varje år. Detta år tar den slut om några dagar.... Jag hade tänkt börja jobba mitt i veckan, en onsdag, men jag har lämnat det lite öppet. Kan bli så att jag börjar redan på måndag eller tisdag. Vilket som. Nu är årets långsemester strax slut iallafall. Vi rundar av här hemma med att göra klart några sega projekt. Bl a så har vi nya, fina hängrännor och stuprör i galvat på stugan nu. Finfint! Klematisen blommar så fint och klättrar snällt på min hembyggda ställning av armeringsjärn. När jag tar keramikverksamheten i drift skall jag göra någon slags ändknopp på järnen. Nästa sommar kanske dom sitter där :-)

2 kommentarer:

Marie sa...

oj, så fin och fyllig din Klematis är, hoppas att min också blir det så småningom :)

Ninni sa...

Visst känns det lite vemodigt att semestern är slut, men man vänjer sig snabbt vis att jobba igen.
Vilka fina bilder från Grekland! Det är ju så att man blir sugen på att åka dit igen :)
Må så gott!