5 dec. 2010

Adventsmys i stugan

Ja, så var det andra advent då. Vi har det så vintrigt och frostigt och fint här hemma. Det ser nästan ut som ett vykort. Hela veckan har det varit så kallt, -10 till -18 grader sisådär. Men idag tog det igen sig lite och det var rena värmeböljan med bara minus 5!


Idag bidde det lite julklappsinköp. Hade också tänkt att besöka julmarknaden vid Falu Gruva, men det ställde jag in. Det blir nog ingen julmarknad för min del i år!! Märkligt, jag som brukar ha klippkort till marknadena. Nä, i år behöver jag vara hemma och softa på helgerna. Jag får julmysa här hemma i all enkelhet. Går också utmärkt kan jag meddela :-) Hyacint- och glöggdoft går inte av för hackor...

Sköt om er och ha det så bra där ute i kylan.

2 kommentarer:

Camilla Alvén sa...

Vad fint du har i ditt fönster, gillar den svarta hästen speciellt.

Ha det bra
Kram

MrsAllan sa...

Snygg adventsljusstake du hade, önskar jag kunde få tag på något, men det blir väl till att köpa en nästa jul.

Här blir det glögg och pepparkakor till helgen, har bjudit in mina vänner, få se vad dom tycker om det. Köpte 3 flaskor på IKEA, sen får jag väl blanda till något extra i dom.

Hyacinter är något som jag inte heller har lyckats hitta här, men hittade iallafall en fin amaryllis som jag köpte.