14 apr. 2011

Väntans tider


Nä. Det blev inte så mycket blommor och grönsaker i fina köksträdgården i fjol. Men nu ska det bli ändring på det... Häromdagen inhandlades massor med fröpåsar som skall ner i jorden vad det lider. Vi har valt både sallader, morötter, rädisor och lite snabbväxande blommor, som jag kan göra fina blombuketter av i sommar.

Borde inte vara så arbetskrävande, tänker jag. Jag lägger lite jobb på att förbereda landen och räknar med att bara behöva vattna lite då och då, för att sedan skörda allehanda härligheter :-) Det gäller att tänka positivt.

Skylten, som ligger bredvid fröpåsarna på bilden ovan, ska hänga på garageväggen vid köksträdgården. Det ska minsann pimpas lite på väggen där, tänkte jag.

2 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Härligt med alla fröer, jag tänker som du gör. vill också ha mer här hemma så nu har jag sått inne för att plantera ut.
Hoppas nu att du får en riktigt bra påsk!
kram Ullis

Cecilia sa...

Lycka till. Visst är det roligt att odla.