7 juni 2007

Före och efter


Jag har fortfarande lite målarfärg kvar på vänstra foten, såg jag idag. Jag har en tendens att kludda väldigt när jag målar. Fort, fort ska det gå. Vi har alltså varit vid stugan - den utan el - och fixat. Den tidigare köksspisen har åkt ut och in har det kommit en liten, smidig kamin. Väggarna har fått ny, vit färg. Japp, ljust och trevligt blev det. Tarrsängen blev två vanliga sängar. Vi blev nääästan färdiga och lite smaskiga före och efter-bilder bjuder jag på här och för att få det riktigt effektfullt letade jag på några riktigt röriga före-bilder :-)


Ovan syns gamla vedspisen som vi inte använt till annat än att värma upp sovrumsdelen med så den hörnan har bara kännts murrig och rörig. Nä, en liten, smidig kamin var vad vi ville ha och gissa vad jultomten (från mor & far) kom med? En liten, smidig kamin minsann! Ovan syns också den gamla tarrsängen. Funkade också men jag som låg överst höll alltid på att svettas ihjäl på kvällskvisten och maken, i nedre slafen, fick det kylslaget om nosen framemot mogrontimmarna. När vi sen rev sängarna var det ju naturligtvis inte målat bakom. Platsbyggda rejäla grejer, det här!




Sååå, bort med spisen och in med julklappen! Har inget bättre foto. Bakom kaminen sitter nu leca-block som skall målas vita (det var där färgen tog slut!!) och tarrsängen har nu delat på sig och vi bor bredvid varandra istället. Lika behaglig temperatur för oss båda - hela natten

Vad har vi mer gjort? Jo, plockat ganska mycket murklor. Har aldrig plockat murklor förr, men mor är en riktig hejare på det och tog mej med in i murkelplockningsvärlden. Jättekul! och gott! På murkelvändorna såg vi också lite vackra blomster. Här nedan är en putteliten, som jag tyvärr inte har en aning om vad den heter. (och Toini - det fanns inga myggor eller knott eller flugor!!! det är sant! kanske det var för varmt.)


Nåväl, nu är vi hemma igen. Hemma där det finns toa som man kan spola, dusch med varmt vatten, kallt och varmt vatten i kranarna i köket å så, ni vet. :-) och maken laddar för fullt med kolhydrater, för på lördag bär det av mot Hufvudstaden för att springa Stockholm Marathon! Själv hänger jag kameran runt nacken och hänger så klart med... för att titta på!

12 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Snyggt..PIA

Toini sa...

Vad fint det blev, hoppas att få se lilla huset igen, någon gång.

Hoppas allt går bra till helgen, men men varför springa när man kan gå!

Kram

Anonym sa...

Så kul med efter och före! Ser ut som om flitens lampa har lyst. Jättefint blir det i alla fall. :) Ha en bra helg!

Anonym sa...

Blev supersnyggt! Roligt att få se före och efter =)

Hem och Lycka sa...

Superfint blir det ju! Hihi, jag känner igen mig i det där med att kludda lite på en själv också när man målar.. Sist såg jag till min fasa mina första gråvita hårstrån tills jag kom på att det var ju målarfärg :-D

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken mysig stuga!! Måset vara balsam för själen att vistas där och så snyggt det blev!! Jättekul med före & efterbilder!!! Riktigt fint! Ha en bra helg önskar Mari.

LantlivsAnette sa...

Ojj vad fint..så roligt att se..Kram

Anonym sa...

Va mysigt det ser ut och va fint det blev! Jättesöt blomma oxå! Jag kluddar oxå väldigt mycket när jag målar :) Ha en skön helg!

Husbilsresan sa...

Ja,det blev ju jättebra....och så gott om plats i hörnet.
Och du skulle se mej när jag målar.....min gubbe fattar inte att jag kan kladda så mycket...på både mej själv och omgivningen =)
Hoppas det gick bra för din man i värmen och att du fick många bra bilder.
Ha det gott!Kram!

Anonym sa...

Mycket fint blev det !

Kram Kram
Carina

Cecilia sa...

Jag älskar verkligen att se före-efter-bilder. Vilken skillnad det blev. Jättesnyggt!
Så roligt att få ett sånt resultat!
Ha det så bra

Poppins sa...

Det verkar bli jättefint!