29 dec. 2007

Frostigt

Visst är det vackert med frosten? Vi hade kallt här i Dalarna strax före jul och då hade vi så här vackert utomhus.

Just nu föräras vi med ganska trist väder. Några plusgrader, blåsigt och inte minsta tillstymmelse till snö eller frost. Men vad gör väl det... Nu när det är lite lediga dagar får vi vara inomhus och kura :-)
...och, som en klok kompis sa: "Det är inte det man äter mellan jul och nyår man går upp i vikt av. Det är det man äter mellan nyår och jul!" *hahahaha* Så nu fortsätter jag att frossa i godsaker! Ha en skön lördagskväll på er allesamman!




13 kommentarer:

spetsar och änglar sa...

Vilka vackra frostiga bilder!!!Tänker ta och länka dig om det är okej.Det har liksom inte blivit av tidigare,jag har inte kunnat det själv.Men nu så....Ha en härlig Lördagskväll/Kram Heléne

Anonym sa...

Mysiga bilder. Visst är det trist att allt smält bort redan. Hoppas det snart kommer mer. Vilket klokt citat av din kompis, det ska jag oxå anta =)

Designe sa...

Hej och god fortsättning på dig med! Vilka härligt frostiga bilder! :)

Anonym sa...

Vilken vackert frostig groda!

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka härliga frostiga foton du tagit, så vackra och den paddan var ju för härlig!! Din kompis har så rätt : ) Tack för detta året bloggkopmis! Gott Nytt År önskar Mari.

Toini sa...

Visst är det vackert när det är frostigt ute och himmlen är blå och solen skiner. Hmm man börjar bli gammal tror jag.

Vi har också haft väldigt mycket fukt i luften och -15, så träden har varit väldigt frostiga här.

GOTT NYTT ÅR till dej och maken.

Anonym sa...

Passar på att kika in medans en liten stund fanns över..

~Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!!~
♥ Stor kram till dig!! ♥

Karin sa...

Vilka otroligt fina och frostiga bilder! Jag hörde samma sak och visst stämmer det. En dag kvar att frossa och sen skärpning! :D Jag önskar dig ett riktigt gott nytt år...

Kram Karin

Anna sa...

Jag är nog kär i din groda, han är ju helt bedårande - även på vintern :0).

Tittar in för att önska dig ett riktigt, riktigt gott nytt år och god fortsättning på det nya året. Ett år fyllt med nya möjligheter.

Kram Anna

Anonym sa...

Du tar såååååååååå fina bilder.
Man bara njuter när man ser dem.
Jag skulle gärna vilja se din kalender.
Nyårskramar från mej

Vårt lilla hem sa...

Oj så många vackra inlägg jag har missat! Vilka vackra bilderoch miljöer du bjuder på!

Ville titta in och önska dig en underbar nyårsafton och ett Gott nytt år!

Kram, Jenny

linnea-maria sa...

Vilka fina frostbilder du bjuder på. Nu är det äntligen lite minusgrader igen så jag hoppas på snöfall. Ha ett riktigt gott nytt år! /linnea-maria

Annas hjärtan sa...

Nämen? Världen är liten - Hej Granne! Fin blogg :-)

Anna i timmerhuset