2 dec. 2007

Första advent

Tänk vá helgerna går fort! Även den här förstås. Vi har ägnat delar av den att försöka välja ny matta till vardagsrummet.... Vi har lånat hem massor med mattor - runda, rektangulära, beiga, bruna och vita. Ska fundera lite till :-)


För övrigt har vi idag haft ett Hallelujah-moment om ca 14 km i +2 grader på hyfsat is- & snöfria vägar :-) *vad ett Hallelujah-moment är??? se här* Dessutom har vi gratulerat min käre brorson som uppnått den aktningsvärda åldern av 14 år och satt vår ute-advents-gran på sin plats med ljus och allt!

Ha en skön 1:a avdentsvecka där ute i cyberspace!

9 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, ja mattor kan driva en till vansinne, inte det lättaste men det såg väldigt fint ut tycker jag, alla alternativen! Vilken vacker bild på den vita hyacinten!! Och den röda hängande kronan till höger, såå fin!! Mari.

Conny sa...

Varför matta på ett sånt´ vackert golv?

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Oj så fina mattor du hittat...inte lätt att välja.
Tack för fina ord hos mig...det värmer.
Kramar Pernilla

Karin Krut sa...

Mattorna är jättefina, jag måste nog rösta på den vita ;) Annars har jag väldigt svårt för mattor, inte för att jag inte tycker att dom är fina utan för att jag aldrig hittar någon bra, någonstans ;)
Ha en skön vecka och hoppas ni får några fler halleluja moments :)
Kram Karin

Hem och Lycka sa...

Mattor kan vara ursvårt att välja bland, konstigt egentligen att en sån enkel sak kan vara så klurig ;-) Lycka till hursomhelst! kram

linnea-maria sa...

Hejsan runner!
Jag röstar på den beiga runda. du ska absolut ha en rund matta som mjukar upp det kantiga i soffan och borden och så slipper du risken att matthörnen flärpar upp sig. Den ljusa färgen tyckte jag var trevligare. /linnea-maria

Jes/Vita villa vila sa...

Vad kul att jag snubblade in här :)
Jättefin sida!
Måste kika runt lite till nu....

Kommer garanterat tillbaka & hälsar på! Underbara foton!

Kram från Jes

Anonym sa...

men vad smart och få låna hem mattor och prova ut. för det där är minsann inte lätt! gillar allihopa mattorna så jag förstår att ni vill fundera lite till! :)
kram

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.