2 feb. 2008

Relalalaxad....

Kära nån. Det är tre veckor sedan jag bloggade. Jovisst - jag har haft två veckors semester. Men vi har varit hemma i nästan en vecka. Herregud - vi har visst drabbats av tidsomställningen. Totalt klubbad kl 20.30 och uppe med tuppen kl 05.30. En ganska häftig upplevelse för en morgontröttis som mej.

Nu har vi dock kommit ner en bit i tvätthögen och vi börjar komma i fas med tiderna :-)

Vad vi gjort idag? Jo, det ska jag berätta. Städat ut julen!! Jo, det är sant. Vi lät julgran och tomtar stå kvar när vi åkte och vi har tagit bort det hela först idag. Är nog rekord! Ta bort julgranen den 1 februari :-) Nu känns det skönt iallafall!

Men två veckors semester mitt i tråkvintern är heeeelt wonderful. Tänk er föjande scenario (varje dag i två veckor).

Vakna utsövd, en morgonjogg innan solen går upp, 29 grader varmt, kortbrallor och linne. Hem, duscha, på med en tunn klänning. Frukost här:


... i 1 - 1,5 timme. Färsk frukt, nylagad omelett, bacon, bröd, juice och kaffe. Sen tillbaka till tillfälliga bostaden, den här:

Softa lite, smörja in sig i solskyddsfaktor 10, packa dagsväskan med vatten, böcker och musikmaskiner. Ta den 200 meter långa promenaden hit:
Här låg/satt vi i solen eller i skuggan av träden hela dagarna och antingen lyssnade på musik eller läste en bok. De avbrott vi gjort har varit att ta en öl och lite mat. Inte undra på att man känner sig "totti relalalaxad".

Men nu är det skönt att vara hemma. Vi njuter fortfarande av att vara så där fint pepparkaksbruna :-) Har inte hunnit surfa runt hos er bloggvänner ännu, men räkar med att göra en cyberresa under de närmaste dagarna.

Life can be wonderful!


12 kommentarer:

Anonym sa...

Velkommen tilbake! :-) Ser ut som du har hatt en kjempekoselig ferie!! Så deilig! Gøy at du er tilbake og blogger igjen da ;-)

På Norrgården sa...

Ah, det där ser/låter så fantastiskt underbart! Måste vara bästa tiden på året att åka på solsemester! Måste ju fråga var du har varit? Kanske har missat det tidigare...?! /Kram

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Men fyy sjutton va härligt det ser ut, jag vill oxå..pinsamt men sant jag har aldrig varit utomland. De ser helt underbart ut.
Jag undrar också vart ni tillbringat dessa två soliga veckor?

Kramisar från Benita

Älfgärdet sa...

Åh vilket himmelrike..... Känner att det skulle inte skada mig alls att få komma iväg. Det var sååå länge sen jag reste till solen. Vad är det för underbart ställe?

Anonym sa...

Å, vad skönt detsåg ut! Känner igen det där, först åker man på semester och när man kommer tillbaka orkar man ite riktigt ta i itu med allt - bloggen tex.
Tack för din gissning på resmål.
Så långt som till Mexico blev det inte; Marocko var närmare. Vi har varit Spanien.

linnea-maria sa...

Det verkar alldeles lovely. Var har ni varit någonstans? Thailand? Vi öppnade precis vår sista flaska vin från semestern och insåg att vi måste åka iväg igen för att handla (dålig ursäkt va?) /linnea-maria

Anonym sa...

Har hittat till din blogg och blivit fast... :-) Har sett fram emot att du skulle börja blogga igen efter semestern, så jag kan fråga dig om din kungakrona i trädgården. Jag har förgäves försökt att hitta en sådan, har du några tips på vart den kan finnas??

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Välkommen hem igen!!!
så underbart ni ser ut att haft det...ååå jag blir såå avis.Vill verkligen fara till värmen UTAN barn å bara vara.
Kramizzz Pernilla

Anonym sa...

Ja välkommen hem igen!
Dra mig baklänges vilka bilder.. Gud så gott det hade varit och komma iväg nu till solen!! :)
kram

pudelflicka sa...

Vilka underbara semesterbilder ! förstår att ni har haft en skön semester !
Kram Hedvig

Frida sa...

ÅÅÅÅåååå så härligt det ser ut!

Var var ni någonstans?

Ser inte riktigt ut som den svenska slaskvinter vi har här..

Kan du inte lägg upp fler bilder så vi andra får drömma lite?

Pikiteniang Swefil sa...

Det är det som härligast! SEMESTER men man längtar hem ändå!

Fråga mig? vet inte ens var är mitt hem! *fniss...

Ändå, hamnar jag tillbaka i Sverige.

ha en underbar kväll,
//chie
http://richiesliv.blogg.se/