7 juni 2009

Kreativ

Nu blommar syrenerna så det bara dundrar! Synd att det går över så fort. Syrenblommningen. Man får skynda sig att njuta! Vi har tagit in en stoor bukett, så vi kan dofta på nära håll.

Solen kikade fram några minuter under helgen. Det var på lördag eftermiddag och då är det så soligt och fint på vår altan. Jag satte mig där en stund. Och blev lite kreativ :-) Jag har tänkt att göra något att hänga på väggen i vår stuga. Två brädor (Vadå? Tror ni att jag inspirerats av Ylva Skarp? Rätt!) slipade och målade jag vita i vintras. Sen dess har dom legat till sig i förrådet.

Jag hämtade dem, skissblocket och oljefärgerna. Lite dalafägring i Fäbodstugan borde väl passa?
Nu står dom här på tork tills vi ska åka dit nästa gång.

För övrigt fortskrider projektet "ny-fasad-till-huset" riktigt bra. Snart är det bara framsidan kvar. Framsidan är också södersidan och den av husets sidor som är i sämst skick.

Således är det där det kommer att bli störst skillnad :-) Dessutom finns funderingar på att flytta ett fönster. Och eventuellt byta till ett större. Men vi får se. Hur mycket ork det finns kvar när vi kommer lite längre fram.

10 kommentarer:

Ingrid sa...

Vilka vackra bilder, jag önskar mina syrener kunde bli stora snart och blomma. Men de är bara två år sedan jag satte dem.

Självklart ska jag visa bilder från uteköket. Redan i dag kommer bilder från plattläggningen. Den är klar och köksinredningen inköpt, ska bara monteras ihop. Det blir SÅ fint ska du tro!

~Livet i byn

bakmammorna sa...

men vad söta!! och vilka jättefina bilder!

Blogg by Maliin Stoor sa...

Nu har jag hittat in till dig!

Trevligt!

Hörs igen


Maliin

Cecilia sa...

Det ser såå fint ut. Jag gillar din kurbitsmålning för att den finns i en så stilren miljö.

Camilla Alvén sa...

Vad ljuvligt med syrener, här har de redan blommat över och jag saknar doften av dem.
Ha det bra
Kram

mitt skärgårdsliv sa...

Så fina bilder! Syren doften är underbara, synd att det blommar så kort tid. Så underbara brädor du målat!! Har missat flera inlägg hos dig måste läsa igenom, tiden är knapp under denna tid på året för man vistas så mycket ute så blogglivet bli det knappt om. Ha det bra!

n o r d i n g å r d e n sa...

Wow, vilken förmåga du besitter, inte vem som helst kan måla så där, så fina de blev!

Ljuvlig bild på syrenbuketten! Mari.

Maria sa...

Härligt att få en kreativ stund! Verkar vara ett vackert och vilsamt rum att arbeta i. Dina brädor blev fina!

Ullis/Leva på landet sa...

Så fina dina brädor blev. Ska verkligen försöka att vara kreativ och skapa sådant som jag vill i sommar. Är ju samtidigt avkopplande.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

T sa...

Helt underbart vackert! Vilken tusenkonstnär du är! Jag är otroligt avundsjuk på dig. suck.