4 juni 2009

Snygga fat

Häromveckan besökte vi den supermysiga butiken Detalj i Vikarbyn. Dom hade fler riiiktigt snygga, stoora fat. I fler storlekar och prisklasser. Det som fick följa med mig hem blev det här. Snyggt! Gör sig jättebra utomhus med lite vatten och några blommor i. Till exempel.

Stora fat är lite av en passion. Jag har redan några finfina. Kolla här och här eller här.

Å sen när jag blir stor och har sagt upp mig från jobbet och fått en egen keramikstudio och kan leva på att sälja min egen keramik. Då. Då ska jag göra jättefina keramikfat och ha överallt i trädgården.... suuuck! Å hjälp! Nu vaknade jag igen och insåg ju att jag kan ju inte ens centrera leran på drejskivan ännu :-(

Men övning ger väl färdighet. Så nu ska det övas :-)

4 kommentarer:

Toini sa...

Har du köpt en drejskiva?

Här har det putsat fönster, och om jag tycket illa om det i Sverige, så var det inget mot vad jag tycker här. (man måste plocka ur fönsteren för att putsa) :-)

Hoppas ni får en skön helg, med fint väder.

Kram

Cecilia sa...

Tack för besöket på min blogg.

Fin blogg och fina bilder du har. Jag gillar ljuset i dina foton.

Ja, visst är det kul att dreja. Du är välkommen på keramikkurs hos mej. Lägger snart ut tid för höstens kurser.

Ingrid sa...

Oh så läckert!! Jag gillar också stora vita fat. Har just fått hem ett annat jag tror du skulle gilla. Ska visa det på bloggen snart.

~Livet i byn

Helena Cronséll sa...

Känner igen mig i dina drömmar fast min är en liten möbeltapetserarverkstad där jag stoppar och klär om möbler i fina och färgglada tyger. Om det inte vore för att man måste försörja sig så skulle jag säga upp mig på studs! // cronsellskan