24 juli 2009

Endags-semester

Vi tog lite ledigt från hammare, såg och pensel häromdagen. Vi bor ju mitt i härliga Dalarna och här finns massor med smultronställen runt knuten. Så vi semestrade helt enkelt lite här hemma.

Fina Rättviks Gammelgård visade sig ha suveränt fik inne på gården. Kaffe och goooda mackor :-)

Jag har inte varit i Nusnäs på... ja, det är säkert 30 år sen !!! Så det var väl på tiden? Kul att få gå runt bland de som tillverkar hästarna och prata med dem. Duktiga hantverkare, minsann.

Och så huvudattraktionen för dagen. Ett besök på Zorngården och Zornmuseet i Mora. Mycket intressant!

Dagen bjöd dessutom på fantastiskt väder så vi fick välförtjänt vila den dagen :-)

6 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Det behöver man ibland:) Vad fint det ser ut.
Kram Lallis

Målargården sa...

Meeen, har du vart i Nusnäs.....och jag som bor snett över åkern från hästfabrikerna ner mot sjön till, huset syns tom från Grannas.....tror jag. Hm, du skulle gett dig tillkänna=). Hoppas du hade en trevlig dag och gjorde några fina hästfynd! Trevlig helg! / Kram Eva-Mari

Ullis/Leva på landet sa...

Vilka härliga ställen du varit på. Zorngården är en favorit här hemma även bland barnen.

Kramar Ullis

Ingrid sa...

Åh, jag minns när vi besökte Nusnös och stället där de målade dalahästar. Jag var nog en tio år då...time flies!!

~Livet i byn

Camilla Alvén sa...

Vad skönt!
Zorngården skulle jag gärna besöka, dalahäst-tillverkning såg jag någon gång när jag var liten, imponerande hur duktiga de är på att måla hästarna.
Ha det bra
Kram

Anonym sa...

Tänk vad mycket det finns att se på hemmaplan. Ofta "ser man inte skogen för bara trän"! Alla ställen du besökt har jag varit på flera gånger när jag bodde i Falun. Nu gör jag Västmanland... fast nog finns fler smultronställen i Dalarna!

Kram Eva-Mari