23 sep. 2009

Vatten är bra

Det är så himla fiffigt att ha sommarvatten framdraget till planteringshörnan. Men det har ju inte jag förstås. Tidigare hade jag ett stuprör intill mitt planteringsbord och kunde samla regnvatten i en balja med tappkran - superbra. I mitt huvud pågår planer på någon slags fontän/kran och igår när jag surfade runt hos er andra bloggisar så hittade jag den allra snyggaste springbrunn/fontän/vattenho som Paula, med bloggen Kullan Pullan, valt att kalla den. Hon (?) har byggt den själv och, som sagt, det var den snyggaste jag sett. Kolla på den här.

Antingen får jag helt enkelt planka hennes eller beställa en ny av henne :-)

4 kommentarer:

Cecilia sa...

Ja den var snygg, lite orientalisk på något vis. Ha en trevlig helg!

Red sa...

Tja, snygg vet i tusan. Prålig och känns onekligen lite malplacerad i en vanlig svensk trädgård - men det kanske är en orientaliskt prunkande oas vi talar om här?

Ullis/Leva på landet sa...

Skulle också vilja ha vatten vid mitt planteringsbord. En sådan springbrunn vore inte så tokigt, men här skulle den i så fall bli mer diskret i färgerna för att passa in.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

marianaskeramik sa...

vilken toksnygg kudde i förra inlägget! måste spana in en sån
ha en trevlig helg
marianaskeramik