12 nov. 2009

Julens skönheter


Det borde strax vara dax att införskaffa alla hääärliga Amaryllisar som skall förgylla vår tillvaro de närmaste månaderna.

Ni har väl sett vilket utbud det finns av Amaryllisar?

Såg häromdagen en himlans tjusig snittamalyllis på en av ortens stora blomsteraffärer. Ljusgrön och ljusröd liksom. Låter kanske sådär, men den var gudomlig.

Det roliga med Amalyllisarna är ju att snittamaryllisen står sig i stort sett lika länge som den med lök å rötter å jord.

Ja, så var det med det. Jag kommer iallafall att ha en hoper av den fantastiska blomman. Även denna vinter :-)

Kram på er allesamman!




6 kommentarer:

Anna sa...

Min favorit, oxå!!

Unknown sa...

hej
eftersom jag har så många astmatiker bland nära och kära så har jag aldrig upplevt denna blomma hemma, doftar den mycket?
allt gott till dig/Catthie

Åsa sa...

Härlig bild.

Kram Åsa

Marie sa...

Jag älskar amaryllisen, köper man en som precis kommit upp ur löken runt första advent så brukar den blomma till jul :)

Camilla Alvén sa...

Snygg bild, amaryllis har aldrig varit min favorit, jag gillar hyacinter mer
Ha en skön helg
Kram

Kullan Pullan sa...

Gillar verkligen amaryllisar, nästan mer när det bara är knopp, tycker den är så svulstig och vacker.
Kram Paula