2 jan. 2010

Om längtan efter ljuset...



Vi längtade helt enkelt så himla mycket efter ljuset. Så vi åkte dit. Till ljuset. I början av december tog vi en tripp till Kanarieöarna och behandlade oss med en veckas ljusterapi :-) Resebyråerna har ju nuförtiden massor av olika koncept, för olika familjer. Min familj är en vuxenfamlij och vi bor gärna på "vuxenhotell".



Perfekt ställe. Snyggt (gillar ju jag, då rå...), lungt, bra mat och vuxenanpassat i största allmänhet :-)



Att vi dessutom lyckades pricka in finfint väder hela veckan gjorde ju faktiskt inte saken sämre.


5 kommentarer:

S o F sa...

Ser ut som ett ställe som man lätt hade kunnat trivas på. ;)

Ljusterapi i nov/dec hade nog inte varit fel.

Nu tycker jag att all den vita snön och faktiskt riktigt mycket sol (där jag bor) gör att det blir härligt ljust på dagarna.

Ha det gott!

Ullis/Leva på landet sa...

Härligt att få komma iväg till värmen och ljuset. Längtar verkligen efter våren nu.

God fortsättning på det nya året!
Kram Ullis

Wickans värld sa...

Åh, så härligt! Jag tyckte tidigare att de som väljer bort ställen där det finns barn var konstiga...Nu är det jag som är konstig! Det kan faktiskt vara skönt att ha lite lugn o ro o slippa barn. Det hörs hemskt att säga så, men så är det! =)
Längtar också efter sol....

Vit stjärna sa...

God fortsättning till dig mé!

Låter helt underbart att ha varit en sväng i solen, kan inte annat än längta till ett varmare land i denna kyla.

Älskar mina 2 lightbow ljusstakar, klassiker som åker fram varje år, har min ena traditionellt i ett fönster och den andra som du ju sett, det senare var ngt jag kom på av en slump i år när den stod och väntade på att bli utplacerad.

Önkar dig ett mkt gott 2010!

Kram Anna

marianaskeramik sa...

åååh det såg riktigt härligt ut (längtar till jag får bo på vuxenhotell igen....snart....)
ett gott nytt år till dig
marianaskeramik