12 jan. 2010

Tjusiga och långbenta



Jomen, det blev ju förstås liiite rester kvar av julen  *men jag tycker inte att det är sååå himla juligt*. Och det är dom tjusiga Amaryllisarna. Nu igen. Silverkulan på bilden har dock åkt ner i julkartongen.

Om Pelargoner är sommarfavoritblomman så är Amaryllisen min vinterdito. Dessutom passar jag på att köpa fler på julrean i mellandagarna. Dom såldes för ynka 20 och 30 kronor. Och jag  k a n   ju inte låta bli.



Samma sak med vårt enkla "ljusträd". Jag plockar bara bort de små, röda kulorna så får det också stå kvar lite till och lysa upp vår tillvaro i vintermörkret.



7 kommentarer:

Mrs Allan sa...

Vad fin amaryllisen var, min har bara 4 små blommor, men men den är fin ändå.

Hört något om resor än?

Torprosen sa...

Ja visst är de underbara, köpte 14 st nu på rean (20kr). Sätter ner mina lökar i glassburkar med lite vatten i botten, faktiskt väldigt fint när de blommar. Kram Torprosen

Torprosen sa...

Glasburkar skall det så klart vara!!
Torprosen

Ullis/Leva på landet sa...

Gillar också amaryllis. Njuter också åt de fina blommorna och de får gärna blomma ett bra tag till.

Kram Ullis

Allis sa...

Amaryllisar och perlagoner är mina favoriter med! Jag har flera amaryllisar som både blommar och ska blomma och som väntar på att få flytta ut till sommaren.
Jag brukar få en del att blomma om och i bland mitt i sommaren vilket är jätte häftigt. Då är blomma och stjälk mycket kraftiga, det .märks att de drivs hårt innan julförsäljningen.
Ha en trevlig helg!
Kram

Ninni sa...

Hej, sökte på Storsjöstrands trädgård och hamnade här hos dig:) Efter att ha kikat lite på dina fina bilder så såg jag ditt ljusträd...Var har du hittat det? Eller är det egentillverkat? Ett sånt skulle jag gärna ha...
Ha en trevlig helg!
Ninni

Anonym sa...

Nä en sån vacker blomma kan man ju inte slänga ut bara för att julen ä slut....likaså belysning ute kan få vara kvar å lysa upp lite till...ha dää kram