10 jan. 2010

Slutjulat



Sådärja. Nu är det slutjulat för den här gången. Vi dansade ut granen häromdagen. Ja, dansade och dansade....



Vi trocklades ut den, efter bästa förmåga, för att den inte skulle lämna ALLA barr inomhus. Skulle tro att hälften av barren blev kvar inne och resten följde med ut. Jisses, va mycket barr det är på en gran :-) Men, den var ju djupfryst när vi köpte den. Och den stackarn fick väl en smärre chock när den kom in i värmen och började väl redan då "lätta" på sina barr.




Nää. Nästa år funderar jag på att ställa granen ute på vår altan eller i uterummet som jag också brukar kalla det. Vi skulle se granen fint inifrån och den skulle säkert må mycket bättre. Se bara på lillgranen. Den är fortfarande grön, frisk och fin och den får stå kvar lite till.

Hur är det med er andra? Har ni också julat klart för den här gången...?


3 kommentarer:

Marie sa...

ja, nu är julen helt bortplockad hos mig med :)

S o F sa...

Självklart!

Brukar börja tänka på det redan på Juldagen. ;) Men jag tar ju fram sakerna i slutet av november också förstås.
Så hos mig är det "tidigt pyntat - tidigt ut" som gäller.

Ha det gott!

Ullis/Leva på landet sa...

Vi har också julat klart. Lika skönt att plocka bort det som det är kul att ta fram det.

Ha det bra!
Kram Ullis