22 aug. 2011

Keramik...


Oj, oj va kul. Jag har brännt mina första glasyrugnar. Spännande. Jag tar helt enkelt alla mina nybörjar-alster och använder dem för att testa att glasera och måla. Jag har ju tänkt att kasta väldigt mycket av det jag gjort, eftersom det inte är något jag vill ha kvar, det är ju min testkeramik. Men som tur var pratade jag lite med min keramikkompis L som tipsade om att jag naturligtvis skall använda det för att öva och testa glasyrer och målning på. Hon är smart hon :-) Sagt och gjort. Nu har jag testat en del. Lärorikt må jag säga.


Mycket kommer jag som sagt iinte att spara, men en del kommer att få leva vidare. Eventuellt den här lilla krukan/vasen. Kanske jag målar hjärtat i någon färg - vi får se. Jag är förtjust i att lägga till liiiite färg på det vita eller svarta, som just nu är de "grundfärger" jag använder.


1Med stor sannolikhet kommer det mer bilder på keramik framöver. För det här var ju kul!


Och tro det eller ej - här sitter ju självaste jag (fortfarande lite hemlig, dock) i min lilla keramikbod och är så där semesterkreativ som det bara går :-)

1 kommentar:

Cecilia sa...

Vad roligt att du kommit igång med leran. Bra idé av Lena, att göra prover. Ett bra sätt är också att kavla små plattor för att prova glasyrer, engober och leror. Lycka till! Hoppas på att få se mer framöver, det ser ju fint ut!