28 aug. 2011

Å tiden den bara går å går...


Visst låter det pretantiöst? Nyskördat... Jag skulle helt enkelt plocka upp några morötter till söndagsmiddagen. Och då passade jag på att "skörda" det som fanns. Jag plockar blommorna som finns och tar in det som är ätbart. Sockerärtorna sjunger på sista versen nu, men det har varit fantastiskt att ha och plocka in till salladerna i sommar.


Så just nu står det färska blommor både här och där :-)

Vi har haft en skön helg. Varmt, som att det vore rena rama högsommar. Lördagen tillbringade jag med funktionärsväst och flagga när 70-talet tappra löpare tog sig runt Löparklubbens Halvmarathon i Gustafs mellan Borlänge och Säter. Vilka prestationer i värmen. Vi lyfter på hatten!

Själv tog jag min söndags-löprunda på förmiddagen idag. Den äger rum mååånga av årets söndagar och väldigt ofta tillsammans med "Mannheimer och Tengby" på P4. Perfekt för mig att springa till.


Sådärja - nu är iallafall den här veckan till ända. Imorrn är det dax för en ny arbetsvecka. Och tills nästa gång - gör något kul och var snälla mot varandra :-)


Inga kommentarer: