15 nov. 2007

Har den kommit för att stanna?

Vintern, alltså! Ja, det kanske är så. Det vore väl najs med snö till jul och det blir ju ljusare ute om marken är vit.
Förra helgen lyste solen så vackert hela helgen - men vi tillbringade densamma inomhus. Hela helgen! Vi hade ju bestämt att vi skulle måla om i vardagsrummet. Fonväggen av råspont har börjat gulnat och vårt laserade tak likaså. Så 3 liter lackbets inhandlades. Dessutom var det gamla trägolvet helt obehandlat och ganska mörkt så vi gav det en duvning också. Efter noggrann skurning penslade vi golvet med outspädd såpa med vitt pigment i. Ljust och fint :-)

Det kommer lite före å efterbilder från arbetet. Kommande helg är inget arbete inplanerat *biiig smile* utan jag tänker vara lite sådär skönt lättjefull - hela helgen!
Ha dé alla glada bloggläsare!

13 kommentarer:

Karin Krut sa...

Vilka vackra vintriga bilder :) Det ska bli spännande att se hur fint det blev efter en släng med penseln :)
Ha en skön kväll
Kram Karin

Anonym sa...

Ja vi får nog räkna med det! Härliga vinterbilder. :) Ska bli kul att se dina före- och efterbilder. Jag hoppas att även denna helg blir fin så att ni får en chans att njuta av ledigheten. Ha det! Kram Karin

~~*Pennyshouse*~~ sa...

mysiga bilder du visar upp.Hoppas oxå på en vit jul.ska bli intressant å se ditt vardagsrum.Ska oxå måla om mitt i veckan...längtar sååååå.
Kram Pernilla

NICOLINAS BONING sa...

Vad kul det ska bli att få se före/efter... vilken skillnad det blir för det mesta :-)
Gillar din häst även om det jag fryser när jag tittar på dina vackra vinterbilder;-)
Kramar/Birgitta

linnea-maria sa...

Åh vilka härliga bilder du tar!! Ha en trevlig helg. /linnea-maria

Anonym sa...

Hoppas du har rätt och att snön blir kvar...
Dina bilder är rena njutningsmedlet!
Sköt om dig!
Gubben

Husbilsresan sa...

Ja, jag tror att den kommit för att stanna nu...med mer eller mndre snö....
Ser fram emot dina före/efter bilder från vardagrummet.
Ha en skön helg!Kram!

♥ Pia... sa...

hej så sköna bilder....njut av den lediga helgen...PIA

Engsroom sa...

Hoppas den stannar vintern inget roligt med slask. Det blir ju så mysigt med lite snö, får julkänsla.
Ha det så gott!
Ella

junhe sa...

härliga vinterbilder!!! jag tror den har kommit för att stanna...här har vi haft minusgrader och snö över en vecka=) ha en bra söndag! junhe

Skatan sa...

Hoppas, hoppas...men den brukar väl komma tre fyra gånger minst innan det kommer för att stanna. Dessvärre...

Underbara bilder, både i detta och i det föregående inlägge!

Trevlig sKöndag : )

Anonym sa...

Jag hoppas verkligen det - att snön kommit för att stanna, men samtidigt vill jag inte att det ska bli för mycket snö.... :)

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka vackra vinterbilder!!! Ha en bra ny vecka, Mari.