3 nov. 2007

Första snön

Jaha, nu har första snön kommit. Det gillar jag. Solen förärade oss dessutom med sin närvaro idag så det blev sååå ljust och fint.

Hann med en snabbvisit på Årstiden i Stockholm i veckan. Denna fantastiska affär. Oftast hinner jag in ca 15 minuter innan jag rusar vidare - men oftast räcker det som inspiration. Den här gången fick tre vackra krukor och några fina kulor följa med hem. Krukorna ska fyllas med mossa och ljus och bli vackra juleljus. Bilder kommer.

Idag fotade jag pelargonerna från utsidan. Det blev ett gansla roligt kort. Både riktiga och konstgjorda blommor i ett.


Hoppas ni alla får en riktigt skön Alla-Helgon-Helg!

Själv sitter jag här med tända ljus och frossar av mitt favoritgodis - grissini, pinjenötter och parmesanost.

Mums!

Vill också passa på att tacka för alla snälla kommentarer om min Prinsessängel i förra inlägget. Det värmer verkligen. *rodnar lite*

20 kommentarer:

Randi sa...

Så många fina bilder!
Prinsessan är ju bara föööör söt! Är jätteimponerad!
Kram Randi

Anna sa...

Så rörande söt prinsessan är :). Hoppas att du fått tag på sällskap till Blomsterverkstaden. Hade varit jättekul, men jag hittar inte tiden just nu och har för mig att jag arbetade den helgen.

Avgudar dina fuskpelargoner, ja, dina riktiga med så klart. :)

Ha det gott!

Skatan sa...

Halojsan igen! Vilken oerhört vacker första bild du visar idag!!!! Spara den...

Ha en fin dag : )

Anonym sa...

Åhh så vackert det är med snön! Snö och sol är ingen dum kombination. Jag var också i stockholm under veckan som gick. Hade tänkt försöka hitta till Årstiden men fick nöja mig med Ambiance. Litet med mycket fint där med! Ha en fin söndag! :)
Kram Karin

Anonym sa...

Glömde ju: vilken fin ny layout på bloggen! Snyggt!

Anonym sa...

Vad fin första bild, snygg! Vad fina grejer ifrån Årstiden också, härligt att komponera fina vinterarrangemang!
ha en skön söndag

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Burr det ser kallt ut...men mysigt.längtar oxå efter snön för man får lite mer julkänsla då..det är ju snart advent....Mitt skåp ärvde jag av min farmor,finns en skänk å 4 stolar+bord till oxå.När jag fick det var det grå målat.gillade inte det så då blev det grönt, men nu har det blivit vitt.Har varit på vippen att göra mej av med hela serien flera gånger men har inte riktigt haft hjärta till det...det är jag glad för idag...hihi.

Ha en underbar kommande vecka//Pernilla

Käranån sa...

Hej!
Tack för komentaren i min blogg! Visst piggar det opp med snö, blir ljusare,men sen när det blir skotta av då är det inte längre kul. Fina bilder du har o krukorna var jättefina. Prinsessan är helt underbart ljuvlig!!!

NICOLINAS BONING sa...

Glömde säga en sak ang prinsessan:Skaplig hylla...det finns dom som skulle betala många pengar för en sån;-)
Dom där pelargonerna är en sån där småförälskelse jag har...har bara inte kommit på i vilket fönster dom skulle sitta bra.
Ha en bra vecka och kram

Hem & Harmoni Marie sa...

Fin bild på pelargonerna... läckert!
Alla bilder var givetvis fina :)

Ha en skön vecka i snön! Kram från Marie

Hem och Lycka sa...

VIlken underbar ny header du har! Och tack för mycket fina bilder för övrigt, som vanligt ;-) kram!

En inredoholic sa...

vilken fin sida!! Jag är ny i bloggvärdlen och hittade precis din sida. Nu ska jag titta lite vidare på den.Besök gärna mig om du har tid o lust...

Må så gott!

♥Linda♥ sa...

Åhhh, så härligt med snö!!! Hit, till Småland kommer nog ingen snö på länge...
Helt bedårande prinsessängel du gjort!!!
Kram/Linda

linnea-maria sa...

Vilka stämningsfulla bilder. Jag gjorde samma som dig, gick ut och fotade innan allting började smälta. Barnen var alldeles saliga, byggde koja och åkte bob. Nu ligger det pulkor i gräset. /linnea-maria

Lina sa...

mm visst har helgen varit bra! Kalas i två dagar!!! Goda vänner och familj, samt god mat och så presenter såklart... det blir man ju aldrig för gammal för!!!

junhe sa...

tack för tipset med butiken i sthlm =) mvh junhe

Anonym sa...

Jag vill också ha snö.... vi får alltid bara regn och blåst - som i kväll. Härliga, ljusa snöbilder du visar och jag gillar pelargonfönstret =) Ha skön vecka 8`)

Engsroom sa...

Jag fick en sån otrolig julkänlsa när snön kom, det var så vackert i lördags morse men nu är det borta igen snön alltså julkänslan finns kvar. Fina bilder du tagit.
Tack för ditt besök hos mig!
Ella

Karin Krut sa...

Vilka fina bilder! Visst är det något speciellt när första snön kommer :)
Ha en skön vecka
Kram Karin

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, ljuvliga vinterbilder och fina krukor!!! Årstiden är ju en helt otroligt mysig butik!! Mari.