6 nov. 2007

Utomhus

Dom började bli lite ledsna - dom fina lime-färgade blommorna i zinkbaljan. Dom har nog gjort sitt för den här gången. Däremot är den vita ljungen, prydnadskålen och murgrönan fortfarande "med i matchen". Vad göra? Jo, en enkel ansiktslyftning. Bort med dom lime-färgade astrarna och så knipsade jag av lite kärleksört och stoppade ner i jorden istället.

Vips - så blev det en ny skapelse. Ja, eller... nästa ny iallafall. Nu får den hålla tills det är dax att julpynta :-)


Den fina kronan på ben har jag fyllt med taklök och pryder väl sin plats. När kylan blir för tuff mot taklökarna kommer jag nog att placera en machall i den istället. Blir toppen i juletider. Just nu längtar jag som bara 17 på att få börja julpynta. En mysig tid tycker jag. Ha dé!

9 kommentarer:

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Lika fina arrangemang som vanligt...du är så duktig!!
Kram Pernilla

Anonym sa...

Jättefint "nytt" arrangemang och så fin hållaren är med sin rostiga färg =) Längtar oxå efter att börja med julen, känns lite för tidigt att börja julpyssla än =)

Anonym sa...

Tänk vad enkelt man kan förändra saker och ting! Dina höstarrangemang ser jättefina ut. Gillar kronan med taklöken under. Ha en fortsatt fin vecka!
Kram Karin

linnea-maria sa...

Vad fint! kram/linnea-maria

Rara Ting sa...

Vilken underbar krona! Kan tänka mig att det blir kanonfint till jul!! // Åsa

Karin Krut sa...

Ååå vilka fina arrangemang :) Kanske man skulle engagera sig i balkongen lite, men det är inte lika roligt :) Jag får kika in här och titta på dina fina blommor i stället :)
Ha en skön kväll
Kram Karin

L8 sa...

Suck....
Kan man anställa dig? Hela min gård skulle behöva piffas upp med allehanda trevliga arrangemang. Blommor inne vore inte dumt det heller.:-P Vad tar du i timmen? ;-)

Anonym sa...

Ojojoj - jag måste verkligen ta mig i kragen och göra en rejäl ansiktslyftning på framsidan hos mig - där finns just nu.......ingenting utom en tom zinkhink......

♥ Pia... sa...

Hej..vilka fina arrangemang...den där rostiga kronan var för läcker...var har du fått tag på den?..mycket fint inne här...PIA