13 mars 2008

Konstnärer

Fler fynd från vår Roadtrip. Till och med kassen från Ylva Skarp är snygg! Innehållet i kassen är fantastiskt snyggt och kommer upp på väggen först om ett år... Men brädan får stå framme lite nu för jag måste titta lite mer på den. Ylva är inläggets första konstnär.

Två dagar i Stockholm har jag också klarat av. Inte så väldans mycket "spring på stan" men under en knapp timme i går kväll hann jag med Årstiden, Village, Hans Mikaels, Koffert och Bruka. Inga inköp - bara titta och inspireras :-) Butiksinnehavarna är nästa konstnärsgäng.

Efter det en riktigt god middag på en trevlig liten Italiensk restaurang, Kol & Kox. Det blev "Halstrad pilgrimsmussla toppad med italiensk kaviar Calvisius som serveras på grillad sparris och en grönsparriskräm" och ett glas vitt för min del. MUMS fillibabba! Kocken blir konstnär nr 3.

Därefter en god natts sömn på nya Clarion Hotell Sign. Jisses vilken skön säng, som att ligga i bomull. Mitt rum såg ut som rummet på bilden här bredvid, men filten vid fotändan och ena fåtöjlen var..... Lime-gröna :-) Inredningsarkitekten är konstnär nr 4.

Nåväl, åter till verkligheten. Min alldeles egen härliga säng och lite grillad kyckling till middag. Och hemma hos oss är det jag och maken som är konstnärer.

Ha dé!

19 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Å vad härligt du verkar ha haft det! Fin bräda och vilket underbart hotellrum.. kram!

Tjohalia sa...

Den brädan var riktigt fin! Kram Sandra

Rajson sa...

Kul att du kikade in!
Att det finns så många fina inredningsaffärer hos dig i Dalarna.
Ska till Sälen imorgon,får se om jag hittar ngt mysigt på vägen!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

så jätte härligt du har haft det!!!
Så skööönt att relaxa i det tjusiga rummet!!!

Snygg bräda!


Kramis Millan
~~~`*'*´~~~

~~*C A R P E D I E M *~~

Toini sa...

Vilken fin skylt. Den blir fin på Er vägg.

Vår säng hemma här är en "Sleep by number" och är också så skön att sova i.

Ha det så bra.
Kram

Lina sa...

Ylva gör så otroligt snygga brädor och annat! Man kan ju knappt välja när man går i hennes butik!

Bergagårdens Lina sa...

Tackar så mycket för din kommentar!

Jag tycker att du har en sån fin sida! Det är så härliga bilder!

va skönt att få bo på hotell så där, ser riktigt mysigt ut på hotellrummet!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Så fin bräda...underbar!

visst är det härligt att bara strosa omkring å njuta av allt fint...= livskvalitet !!!


Kram Pernilla

spetsar och änglar sa...

Sååå mysigt du har haft det!!!!!!!
Brädan är ju helt underbar,skulle också vilja ha.

Ha det gott
kram Heléne

Handplockat sa...

låter som en lyckad tripp =)

ha en bra torsdags kväll

L8 sa...

Suck....välja DET framför en morgonjogg hemma...hihi Du hittar verkligen till dom rätta ställena du :)

Husbilsresan sa...

Jättemysig bräda...ja,du kan nästan rama in kassen också =)
Mysigt att sova på hotell....och du åt väl frukost där också? De brukar ju vara det bästa med att bo på hotell.
Ha en skön helg!
Kram/Gunn

~~*Pennyshouse*~~ sa...

~~*Ha en underbar helg*~~
KRAM PERNILLA

Anonym sa...

Hej! Vilken fin blogg, och härliga bilder! Såg att du tipsade om trevliga butiker. Jag har också ett litet tips att dela med mig av.
Min favoritaffär "Moster Ragnhild" i min hemstad Kungsbacka har precis startat en webshop och jag lovade butiksägarna att göra lite reklam för dem eftersom de alltid är så gulliga när jag är där!

Butiken finns på adressen:
www.mosterragnhild.se

Älskar deras saker! Investerade precis i några supersöta burkar eftersom mitt théberoende har gjort sig påminnt igen... =)

Kramar, Astrid

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Låter som du haft en häktisk men ändå mysig vistelse i huvudstaden.

Ha en skön helg med mycket vila!
Kram B

På Norrgården sa...

Låter inte helt fel med lite tid i Stockholm med retaurang och hotell! Brädan av Ylva Skarp var jättefin! Ha en bra helg! /Ida

n o r d i n g å r d e n sa...

Den tavlan blir så fin till jul! Och va kul med såna dagar, god resturang, shopping och vilket fint hotell! Må bra dagar! Ha en skön helg! Mari. ( Blev lite paff över Årstidens nya inrikning åt det asiatiska hållet sist..)Kolla in de tre butikerna på Österlånggatan vid tillfälle, de jag tipsade om förut! )

Anonym sa...

Nu har jag också handlat på Norrgården i Borlänge.
En fågel i ståltråd och med äggformad kropp.
Fanns mycke fint där. Men hur ska dom klara sig alla dessa affärer som poppar upp.
En fågen för 250 kr kan väl ingen leva på?
Lena

NICOLINAS BONING sa...

Det är ett tag sen jag kikade in till dig...och vad ser jag...ett jättesnyggt banner!
Du verkar ha fullt upp,men det är väl så i perioder:-)
Nu blev jag riktigt sugen på en inredningsturné här i Dalarna...hmmm...undrar hur jag ska få med mig älklingen på den då utan allt för mycket gnäll...
Kram/Birgitta