9 mars 2008

Norrgården inredning & design

Jag har en ny favvoaffär. Alla gånger! Den heter Norrgården och finns i Borlänge och är nyöppnad. Jisses! När jag kom in där kände jag: "Jag vill ha ALLT som finns i butiken". Det är ju inte särskilt ofta man känner så. Att man vill äga ALLT!

För det mesta vill man ha några saker eller ganska många saker i en inredningsbutik, men jag har hittills inte varit med om att jag vill ha ALLT :-)

Jag har handlat lite! De helt underbara ljusmanchetterna av fårskinn och de fina hjärtan-på-rönnbärstråd. Jättefina!

Norrgårdens hemsida är ännu inte i bruk, men kommer. Jag håller er uppdaterade och until then - besök affären vetja!

Butiken ägs av Susanne och Marie och så här säger dom:

"En personlig och annorlunda butik med ett omsorgsfullt utvalt sortiment av "vackert nytt och charmigt slitet". Här hittar du gamla unika saker som vi har gett nytt liv och modernt hantverk av kreativa kullor och masar. Trend och trtadition i en härlig blandning.

Kom in och låt dig inspireras".

Norrgården finns på Vattugatan 9 och har tfn 0243-100 10. Måndagar stängt, tis - fre 10 - 18 och lörd 10 - 14.







Uppdaterat 2009-06-22: Jag ser att många får träff på detta inlägg när man Googlar på "Norrgården" och vill därför uppdatera informationen lite. Norrgården har flyttat till Falun och har nu en egen hemsida -
http://www.norrgardeninredning.se/.

8 kommentarer:

Handplockat sa...

åh vad du verkar eld och lågor
påminn mej då deras hemsida öppnar
du visar så mycket fint här på din blogg trivs jag förträffligt
ha en bra söndags kväll

Skatan sa...

Oj, jag förstår dig...

Önskar en skön vkäll!

/Skatan

Lina sa...

Härligt med sådana butiker och jag kan verkligen förstå dig!!

Tina sa...

Nu blev jag nyfiken...passar bra att stanna där på vägen till Sälen då... :-) Ska övertala man och barn bara... Kram Tina

IKT i min vardag sa...

Den affären verkar trevlig!
Vilka härliga bilder du bjuder på!

Trevlig vecka!/Linda

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

ÅÅÅÅ, så underbart vackert!!!!


Önskar er en härlig vecka!
~~♥ Milliskramar ♥~~

~~*Pennyshouse*~~ sa...

wow...så mycke fint.

vill oxå ha det du visar...hihihi..

Kram Pernilla

Anonym sa...

Jaha, så har jag då varit på Norrgården och handlat.
Varför skulle du tipsa om det :-)
Jätte många fina saker. Köpte en fågel med "åggkropp" att hänga i fönstret när mitt kök är klart och renoverat.
/kram Lena