25 sep. 2008

Stel


Den ser ju lite stel ut, Svärmorstungan. Lite som jag känner mig nu när inomhusträningssäsongen startat igen. Jag gillar nämligen inte att gå in och träna på sommaren, så då blir det "bara" löpning i tre månader och nu är det alltså dax igen att komplettera löpningen med allehanda roliga inomhusaktiviteter. Yoga, Aerobics, StepUp, Bodypump, styrketräning och Spinning och allt vad man kan hitta på. Så... just nu känner också jag mig lite stel. Men kul som bara den är det :-)

Visst har den fått revanch. Svärmorstungan (eller Bajonettlilja som den också heter). För lääänge se'n var den, vad jag förstår, mycket vanligare som krukväxt i våra svenska hem. Sen var det som bortblåst i många år. Nu tycker jag mig se den lite här och där igen. Det är fin tycker jag. När vi var i Thailand senast hade dom planterat Svärmorstungan som kantväxt lite här och där inom hotelllområdet. Och den blommade för fullt :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja men kanske skulle ta och köpa en. Hade för länge sidan och mamma hade en stor kruka med svärmorstunga i. Vad kul med blommorna, visste inte att dom blommade.

Kram till dej och din make!

Dalatorpet sa...

Jag vet knappt ngt om växter för men den ser fin ut :-)