21 mars 2009

I mitt kök

Visst är det roligt med fina kökshandukar? Nu finns det ju sååå många fina att välja på. När jag såg Astrid Sampes tryck "Persons kryddskåp" på en kökshandduk uppstod kärlek vid första ögonkastet och nu har den hängt med i några år. Ingen nyhet i bloggvärlden - men en klassiker som man inte kan se sig mätt på.

Idag blev det en snabbvisit på Gruvgatan 13 i Falun och vad fick jag se där om inte en ruggigt fin kökshandduk. Svart linnetyg med text i vitt av Ylva Skarp. Ni kan ju bara gissa hur fin den är... Om jag köpte den? Näää, jag gjorde ju inte det. Om jag ångrar mig nu? Japp! Men förhoppningsvis kan den bli min vid ett senare tillfälle.






12 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Kul att du hittade till mig också.
Ha det gott
Annika

Ullis/Leva på landet sa...

Har precis sålt några liknade på tradera, *s*. Tyckte inte att de passade här.

Ha en skön helg!
Kramar Ullis

Målargården sa...

Attsingen så dum man är när man inte går på det där ögonblicket när man ser nått man vill ha.....nja, kanske nästa gång!!!!
Så ångrar man sig grymt när man kommit hem.
Har gjort så några gånger jag med men nu försöker jag att inte vara så himlans snusförnuftig alla gånger. Lita på din känsla för en pryl......sen kanske man får leva på vatten och bröd ett tag men ibland kan det vara värt det!!!/ Kram Eva-Mari

Gårdsromantik sa...

Så snygg kökshandduk!

Riktigt nostalgisk.

Nu blev jag så nyfiken på Ylvas handduk.

Kika in till mig - jag har en tävling på gång!

Kram Maud

Ingrid sa...

Åh vad jag önskar jag fick besöka den butiken. Skulle nog vara nåt för mig, den där handduken med vad jag förstår av din beskrivning.

~Livet i byn

Bruno och Mig sa...

Hejsan!

Har "missat" dina två senaste inlägg om ägg. Helt underbara! Kransen är fantastisk. Det är nåt visst med den ovala formen.

Snygga kökshanddukar. Blev väldigt nyfiken på Ylva Skarps...

Ha en bra kväll
Kramar L

Camilla Alvén sa...

Snygg handduk!
Bilderna i förra inlägget är jättefina.
Ha det bra

tina | pepparochvanilj.se sa...

Jag håller med om att det finns hur mycket snygga kökshandukar som helst! Väcker ha begär liksom...
Typiskt att ångra sig så där...det gör jag ofta, är lite dumsnål och går sedan och grämer mig...ganska länge... :)

K R A M // T i n a

Karin sa...

Vilken läcker kökshandduk! Och den från Ylva Skarp låter inte dum den heller. :) Ha det gott! Kram Karin

Bygatan sa...

Hej!

Kul att träffa på flera dalkullor!

Ja visst är det kul med kökshanddukar, jag har också lite svårt av avstå.
Allt som Ylva gör är ju såå fint, en favorit här hemma.

Ha en trevlig vecka, kram Lena

marianaskeramik sa...

kanske vore dags att byta handduk!! blev ju nyfiken på skarps handduk, hoppas att de finns med röd text!
ha de gott
marianaskeramik

J sa...

Kolla gärna in det fina påskerbjudandet i min blogg!

/Johanna