30 mars 2009

Vårlöpning

Ni som redan är frälsta löpare vet precis vad jag talar om. Våren! Asfalten kommer fram! Fåglarna kvittrar och det går att ta ut löpsteget, utan att "slira". Wonderful! Häromhelgen var det en sån där perfekt, tidig vårdag för en härlig löprunda :-)

Som ni ser har vi fortfarande massor med snö hemma. Den har bara försvunnit ytte-pytte-lite sen korten togs. Men nu är det lite varmare vindar på gång. Härliga tider. Strålande tider. Å imorrn blir det en lunchkut med "sällis" av min löparpolare.




4 kommentarer:

Ingrid sa...

Jag önskar jag vore frälst på löping, men se icke!! Dock försöker jag promenera!!

Vi har också mycket snö!

~Livet i byn

Anonym sa...

Hej hej! Härlig och inspirerande blogg du har, kul med fler dalkullor som bloggar, då känner man extra mycket samhörighet. Jag drabades av lite hemlängtan. nJag älskar gruvgatan 13, kul att du hade ett inlägg om den butiken. Inspirerades inte bara av alla vackra bilder utan även av din text om vårjogg, blev riktigt sugen att ta en runda själv, men det får nog bli i morgon.

Skall absolut fortsätta läsa din blogg, så mysig. massor av kramar från Pernilla (hedemoratjej som för tilfället bor på Öland)

Elisa Day sa...

Härligt! Jag sprang mycket förut men blev sjuk och kom av mig. Försöker komma igång igen. Kanske blir jag inspirerad av dig!

Ullis/Leva på landet sa...

Löpning var det längesedan jag gjorde. Är paj i knäna efter för mycket idrottande på elitnivå. Så säger man att idrott är nyttigt, *s*. Är för kladdigt än för att kunna ta riktiga långpromenader här.

Kramar Ullis