24 aug. 2007

Den som väntar...

Som sagt var. Det går ju riktigt bra det här. Att jobba igen. Det här har dessutom varit en kort vecka känns det som. Kick off med jobbarpolarna - gamla och nya - i supermysiga Sigtuna i dagarna två. Och nu... nu är det ju fredag *yesss* och jag är hemma igen (omän det rådde tvivel om det under en kort stund i eftermiddag. Förbeställda taxin kom aldrig! och hämtade oss, trots påringningar förstås, så vi missade tåget från Arlanda till Dalarna. Det fick bli hyrbil istället och en försening på ca 1,5 timme innan vi kom hem. Jag sänder blixtar och onda ögat till STORA Taxibolaget i Hufvudstaden för dålig service. Så dé så!) . Ensam hemma. Maken löptävlar i Mora. Han ringde nyss, det gick bra, han vann sin klass igen :-)
Bland det första jag gör när jag varit borta några dagar är att lalla runt bland mina kompisar pelargonerna för att plocka lite med dom och kolla om det hänt något nytt. Och rapporten från Pelargonsamlingen säger att läget är under kontroll.

Fina rosenknoppspelargonen Denise (ovan) ser nästan ut som en ros *därav namnet kanske, smartis!*.

Dessutom har jag varit i farten med en krans igen. Snöbär, Vidjehortensia, Kärleksört och Taklök blev en fin krans. Tyvärr är nog livslängden på just den här tämligen kort.


Imorrn ska vi till Dalhalla med goda vänner och titta vad Mr Joe Labero kan tänkas att hitta på.

Så - until then - goderafton kära vänner!

16 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är preciiiis likadan jag när jag kommer hem; kollar runt bland pellisarna och kan hoppa högt av glädje när det kommer nya knoppar medan resten av familjen tycker att jag är tämligen knäpp.*fnissar*
Du verkar ha haft en bra vecka med kickoff och allt, även om det strulade ltie på slutet.
Ha nu en fin helg!
Kram Lallis

Lallis sa...

Förresten; en likadan pellis har jag hemma nu som blommar. Jäklar vad jag gillar färgen!

Maria sa...

Hittade hit idag för första gången tror jag! Trevlig blogg! Jag hoppas att jag hittar tillbaka!

Toini sa...

Vilken fin krans, jag har 2 dagar kvar nu innan jag b�rjar jobba igen.

Hoppas allt �r bra med dej och maken, saknar Er! Kram fr�n oss

Toini sa...

Hmmm din sida är fin hel och hållen, vilka fina bilder du har tagit (som alltid). Min lins till kameran pajade ihop i San Francisco, så nu får man väl spara ihop till en ny.

Frida sa...

Snygg krans!
Binder du den 'löst' eller fäster du blommorna på en stomme?

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, ljuvliga bilder som vanligt och vilken helt otroligt vacker krans du har gjort av Snöbär & Hortensia, snyggt!! Hoppas ni hade en kul kväll med Labero, vi hade besök av mina föräldrar fr Norrland i helgen och min pappa & min sambo var och tittade på Trollkarln med och var djupt impade! Heter de pepparfrukter? Jag satte visserligen chili också men det blev inget, detta är som vanlig snackspaprika och smakar som en vanlig paprika men mycket lättodlade i af!
Å jo, snygg bild du tagit på den krukan och stenen!
Ha en skön söndag! Mari.

Stina Wallgrens Vävbod sa...

Hej, jag har nominerat dig! Se min blogg, kram Stina

Anonym sa...

Åh, vilken fin krans du gjort! Och söt pelargon! Trevilg blogg du har också! /Terese

Anonym sa...

Wow, vilken fin krans, kan man beställa...................

Anonym sa...

Vi var också på Joe Labero. tyckte väl det var ni en massa rader längre fram.
Såg att du fångade ett kort, tur du inte blev borttrollad som andra i publiken blev.
Vilka fina bilder du lägger ut...

Anonym sa...

Wow, vilken superfin krans du gjort!..har du utbildning på sånt eller?...Fin bild på krukan och hjärtat oxå! Kram :)

Anonym sa...

Vad supersnygga kransar och foton! Vad du är duktig och har bra smak tycker jag ;-)

Anonym sa...

Men jösses så fin krans du gjort!!! Den är ju alldeles, alldeles....helt underbar!! Jag delar ditt pelargon intresse, jag pysslar med mina jag oxå,*ler* / Vella

Mia sa...

Oi, hvilke nydelige bilder! Kransen er jo bare utrolig flott (selv om levetiden er kort, så er den jo så absolutt verdt arbeidet!) Og så den rosenknopp pelargonien din! Jeg kjøpte en Appleblossom rosebud pelargonie i København tidligere i sommer (etter å ha ønsket meg en slik en leeeenge) og jeg er alldeles fortjust i den. Men jeg synes ikke den ser helt ut til å trivdes, selv om den får samme stell som mine andre pelargonier (som blomstrer og ikke "klager").

Anonym sa...

Vilken underbar krans! =)