28 aug. 2007

Magi

Jodå, det var magi i Dalhalla i lördags när Mr Labero tog oss med till illusionens härliga värld. Även vädrets makter var med oss och vi förärades med sommarens sista (?) härliga, varma och soliga dag.

Vi passade på att "göra Rättvik" innan vi åkte upp till Dalhalla. Efter en god middag, slog vi oss ner utanför det jättevackra huset som inrymmer Hemslöjden (bilderna nedan) och tog sen en promenad ut på Långbryggan (bilderna ovan).

Väl framme i Dalhalla trollade Labero bort kort, knutar på rep, sig själv och delar av publiken.

Vid ett tillfälle kastade han ut alla 52 korten från sin kortlek till oss i publiken som vi skulle fånga. Ett kort hamnade på raden framför oss. Jag kastade mej över en farbror, landade bredvid hans fötter och slet sen kortet ur handen på en liten flicka, som började gråta..... näääädå, skojade bara! :-) Kortet landade vid mina fötter, så det var bara att plocka upp det. Men inte fick jag gå upp på scenen inte - det var en man som fick kortet med ett svart kryss på som fick göra det :-(
Men jag fick iallafall ta kortet med hem som minne!

Själv har jag ägnat mig åt magi på lite enklare nivå. Först sätter man skruvdragaren på vänstervarv och sen "rattar" man om till högervarv och säger "hokus pokus" - och vips - så mycket snyggare det blir på väggen :-)



Jag vill också passa på att tacka Stina som nominerat mig (se ovan) och Signe som också uppmärksammade mig i somras *stort leende*. Själv skulle jag vilja nominera sisådär 86 olika bloggar och skriva lite extra om ungefär lika många bloggare. Några av dem jag läser har jag länkat till här på min blogg, men jag läser många, många fler regelbundet.

Om jag nu ändå ska försöka mig på att nämna fyra av dem jag gillar, så blir det följande:

Sara vill fara Sara är sååå himla duktig att skriva och har alltid med snygga, roliga och träffsäkra bilder i sina inlägg. Sara var den första blogg jag hittade ute i cyberspace och henne har jag (och många, många fler med mig) alltid återkommit till.

Minnas Blomsterverkstad är en av mina inspiratörer. Hennes blogg innehåller alltid fantastiska bilder. Hennes kransar och arrangemang är superfina och sätter alltid fart på pysselådran.

Mias Landliv är mums för ögonen. Hon har ett sagolikt härligt hem och är en riktig hejare på att sy, inreda, odla och fotografera.

Mari som har Guldkant på livet är liksom jag, Dalkulla och vi har massor med gemensamma intressen. Hennes blogg innehåller alltid så vackra foton - både från hennes hem och från andra trevliga ställen. Kolla bl a hennes fina "lillstuga".

Och - som sagt - ni är ju många, många fler som är minst lika intressanta och läsvärda som dessa fyra. Ha nu en fortsatt skön vecka!

11 kommentarer:

Maria sa...

Vackra ställen ni besökt...och tur att inte DU blev borttrollad!
roligt att du själv blev inspirerad och trollade dit en snyggare vattenslangshållare!

Toini sa...

64Vilken fin slanghållare du köpt. Den var urläcker.

Kram Toini

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men oj vad jag glad jag blir, tack du Limekvinna! : ) Så snällt av dig!! Du är en stor inspirationskälla själv med alltid helproffsiga foton och mysig blogg!! Ja, vi har nog mycket gemensamt, utom att jag kutar runt Runn! : ) Jag kommer nog inte att välja några bloggar vidare eftersom jag fick detta av Stina tidigare i somras men jag är jätteglad att du nämnde just mej!
Tack Lantlivet!

Vilket mysigt Rättviksinlägg du har gjort!! Underbara bilder fr den gamla stugan med detaljer och från långbryggan! Va synd du inte kom upp på scen då;) fast jag hade nog betalt för att ha sluppit! Jag var ju inte ens med om denna show men min pappa och min sambo var det och var mäkta impade av Mr Labero! Jag gillar dina trix med, en mycket bra förvandling av slanghållaren, supersnyggt!! Mari.

Hem och Lycka sa...

Vilka snygga bilder och kul det där att du fick ett kort! Även om du inte fick gå upp på scenen..

Anonym sa...

Så vackra bilder från Dalarna! Ser väldigt mysigt ut. :) Kul med trolleri, både att titta på och sysselsätta sig med själv. Kanonsnygg slanghållare! Grattis till utnämnelsen - du rockar verkligen med dina fina bilder och roliga texter. Kram!

Anonym sa...

Jag måste nog lära mig trolla jag oxå,*ler*....för din slanghållare "blev" ju super fin.
/Vella

Anonym sa...

Hej och varsågod! :) Kul att du skrivit om några fina bloggar!..jag gillar dom oxå!
Vilket fint hemslöjdshus med vackra målningar vid entrén.
Ha en fin vecka! Kram :)

Minna Mercke Schmidt sa...

Jag känner mig hedrad för nomineringen! Tusen tusen tusen tack!!! Stor kram och trevlig helg!

Husbilsresan sa...

Vilken tur ni hade med vädret....och det är vackert i Rättvik. Spännande med Labero och Dalhalla(tänk att jag inte har varit dit än...fast jag bor bara några mil därifrån)
Tänk att du lärde dej att trolla fram en så fin slanghållare *fniss*
Ha det gott!Kram!

n o r d i n g å r d e n sa...

..kikar bara in för att önska en trevlig helg!! Mari.

Ankan sa...

Åh vad härlig med ett besök i Rättvik! Det var länge sedan jag själv var där nu!