10 aug. 2007

Mer av fantastiska Sverige

Jag bjuder på ytterligare några bilder från vår Sverigeresa. En mulen dag besökte vi vackra Läckö Slott.
När vi svansat runt vid slottet några timmar köpte vi med oss lite nyrökt sik och skarpsås och åkter "hem" till husvagnen och satte oss vid det här bordet (nedan)...

...som stod parkerat precis bredvid vår husvagn och ett stenkast från Vänerns strand och åt upp det hela :-) Mums!

Nu är det dax för en god natts sömn, för imorrn bär det iväg till "Färders spår" - det där som går mellan Sälen och Mora, ni vet. Vi, jag och maken i olika lag, ska nämligen vara med och springa Vasastafetten. 341 lag á 10 personer är anmälda att springandes ta sig an Vasaloppssträckan. Start i Sälen kl 08.00 för förste löpare. Maken tar sig an sträckan Evertsberg - Oxberg och själv tänkte jag ta mig mellan Hökberg och Eldris.

Håll tummarna för oss :-)

3 kommentarer:

Lotta sa...

Åh vad fina bilder! Man blir så sugen på att ge sig ut på vägarna och kolla in lite gamla slott.

Stort lycka till med stafetten!

Kram
Lotta

Birgittas minnen sa...

Vilka fina bilder från ditt resande i vårt vackra land, det finns otroligt vackra platser överallt bara man tar sig tid och stannar. Husvagnen den gillar jag skarpt, dessa åbäken som rullar på våra vägar ger jag inte mycket för, de bara tar plats och är inte alls så fina som er. Ha det så bra med Vasastafetten och hoppas det inte regnar. Kram

Anonym sa...

Oj, så vackra bilder från Läckö slott! Kul att få se! :)