27 sep. 2007

Ljuskvällar

Nu har höstdagjämningen passerat. Det kommer att bli mörkare kvällar. Både plus och minus. På pluskontot ligger definitivt det faktum att nu åker alla ljusstakar fram igen. Det är såå mysigt med tända ljus - både ute och inne. I minusskålen ligger avsaknaden av solens strålar.

I Bäsna Trädgård (bilderna i dagens inlägg är tagna där vid helgens besök) anordnas på höstarna ljuskvällar. Jag har själv inte besökt någon av dessa ljuskvällar ännu, men har hört mycket om dem och är riktigt sugen att åka dit. Dom tänder 500 marschaller, lyktor och eldar. Låter trevligt tycker jag. Som att välkomna hösten på något vis.

Höstterminen med alla roliga träningspass har startat igen efter ett sommaruppehåll. Nu får löpningen konkurrens av Body-pump, Yoga och Core och min träningsvärk är av den där jätteintensiva sorten, ni vet. I början av veckan t ex hade jag allvarliga problem att ta mig upp- och nerför trappor :-/ Imorrn kryddar jag det hela med ett 15 km löppass tillsammans mina två härliga löparkompisar! Ser fram emot det och att det snart är helg!

6 kommentarer:

faster atta sa...

Jag beundrar din hurtighet! Hur får du tiden att räcka till allt?? Jag köpte löpardojjor för länge sen och "går" fortfarande in dem....
kram

linnea-maria sa...

Jag tycker det låter alldeles underbart. Önska jag hade mer tid för sådana långpass i skogen :( Är faktiskt lite avis./linnea-maria

Anonym sa...

Låter härligt med ljuskväll! Så duktig du är som tränar hela tiden. Jag har precis köpt träningskort och imorgon är det dags igen. Ha en fin helg! Kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Såna vckra bilder du har fotat i Bäsna! Och tänk, jag som blev så glad över detta tips från dig i våras har ÄN inte tagit mej dit men det finns ofta med i min tanka och en dag så händer det väl... Stället verkar toppenfint! Ha en skön hösthelg, trots träningsvärk! Mari.

Husbilsresan sa...

Oj, vad du är duktig på att träna.
Själv sitter jag här och har nio stygn i foten efter en liten operation och kan knappt gå ens tilloch från bilen =(
Skulle gärna vilja besöka Bäsna trädgård någon ljuskväll....vet du när det är?
Ha en skön söndag!Kram!

Hem och Lycka sa...

Vilka vackra bilder, helt sanslöst fina!