5 sep. 2007

Till skogs


Egenhändigt byggda planteringshörnan saknade tak! Jag frågade helt enkelt maken om han hade lust att hjälpa mej med ett litet tak och yess, det kunde han. Här sitter det nu :-)

Blir nog inte så mycket mer fixande med hörnan i år - spar lite fix tills i vår. Nå´t roligt ska man ju ha kvar tills dess *hahaha*




Nu packar vi bilen med lite mat, varma kläder, stearinljus, vin, isolering, färg, löpardojorna och några böcker. Vi drar till fjällen. Imorrn åker vi till vår stuga längst uppe i nordvästra Dalarna. Där tillbringar vi en långweekend utan ström och andra s k bekvämligheter :-)
Vi återkommer i början av nästa vecka heeeelt utvilade och med öronen helt rensade från ljud.

23 kommentarer:

LISEN sa...

Vilka fina bilder och vilken fin planteringshörna. Och du...så härligt det låter med er långhelg!

Anna sa...

Jättefin planteringshörna, ska göra något liknande bakom garaget här. Bra att du skrev att din man gjorde taket, det blir perfekt för mig att använda i förhandlingar med min man. :) Så härlig er weekend låter, hög klar luft. själv är jag störtförkyld och har feber från och till och är sjukskriven för ovanlighetens skull.

Ha det riktigt härligt!

Karin Krut sa...

Vilket fint tak med plåt på! Måste spara bilden och visa för Lasse, han har börjat bygga en hörna åt mig :) Kotten var också jättefin, *habegär*
Kram Karin

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken fin planteringshörna-med tak också! Snygg den där kotten är, passar perfekt i din hörna! Mysiga bilder , särskilt den på saxen! Så mysigt det låter att åka till ett ställe utan alla "bekvämligheter" som ibland kan bli obekväma faktiskt... Ha det så skönt! Mari.

Lina sa...

Gillar verkligen din kotte och lejonet!!!

Anonym sa...

Mer fixande med hörnan? Kan det bli mycket bättre än den redan är, ser ju helt underbar ut! :D
Taket blev snyggt, sicken händig man du har,.. undrar om det är han som gessel sjunger om då??
kram

Anonym sa...

Vilken mysig liten planteringshörna =) Ha en härlig helg i fjällen =)

Lallis sa...

Vad härligt! Ha det så bra:)
Och vad bra det blev med taket över planteringshörnan.
Kram Lallis

Lella sa...

Verkligen en perfekt planteringshörna du har! Ska försöka få till något liknande till nästa säsong. Gillar din kotte :o) Hoppas att er helg blir lugn och skön!

Ankan sa...

Hoppas ni hade det bra och var utvilade efter vistelsen i skogen:)
Det läst så ärligt när du beskrev erat tillhåll, utan el, tyst och fridfullt!
Din planteringshörna är jättefin och inspirerar verkligen till trädgårdsarbete!

faster atta sa...

Åååå, en sån planteringshörna vill jag oxå ha! Verkligen jättefint!

Kramis!

pst, jag lånar din bild såm inspiration!

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken fin blogg du har, trro minsann inte att jag varit här innan! Jättefin planteringshörna du har! Jag vill också ha ett sånt hörn i min trädgård men har inget uthus att bygga den vid....Den där kotten har jag fått på posten idag från www.tradgardsliv.se, tycker den är underbar!! Ha en riktigt skön helg! Jag kommer tillbaka...Kram!

Anonym sa...

Så fint du har fått iordning planteringshörnan! Tänk den som hade en sådan plats. :) Det låter som en helt underbar helg!

Lotta sa...

Vad bra med tak!

Ha det riktigt härligt med långhelgen!
kram
Lotta

NICOLINAS BONING sa...

Vilken mysig planteringshörna!
Hoppas att ni får det mysigt uppe i närheten av mina hemtrakter...själv åker jag och älsklingen till svärfar långt ner på västkusten:-)
Kram/Birgitta

♥Linda♥ sa...

Jag skulle gärna åkantill en stuga i skogen utan ström jag med! Ljuvligt att bara få vara ett par dagar, utan krav att se en massa tv-program o sånt...Tror vi alla skulle må bra av en sådan avkopplande paus ibland!
Ha det så skönt!!!
Kram Linda

Hem och Lycka sa...

Fin planteringshörna och så skönt att få tak till den dessutom! kram!

Tussilago sa...

utrolig flott med tak over...der kunne jo stått og plantet i lange tider;)) Snill make du har;))
Jeg har tittet på bildene fra smultronstellet...kjempeflott!!! God helg til dere fra meg her i nord.

Mia sa...

Så fint det ble med tak over plantebordet ditt. Og det bordet er jo bare sååå koselig. Det blir en glede for deg å ta det i bruk igjen til våren. Jeg regner også med at dere har hatt en kjempeherlig helg på fjellet, uten strøm og det hele...

Anonym sa...

Va fint det blev med taket! Vilken fin kotte oxå!..gillar kottar! :) Kram

Handplockat sa...

Men så fint det blev
du har ju så skön stil
mkt inspirerande utehörna =)

ha det bäst

Anonym sa...

Vilken snäll och händig man du har och vilken snäll och händig fru han har!

Anonym sa...

Vilka fixare ni är!! Otroligt trevlig planteringshörna du har! Särskilt fint är kotten, eller ornametet! Jättefina detaljbilder! /Terese