30 sep. 2007

Torrt...

Det stod en Kastanj på Kursgårdens framsida. Kursgården som jag bodde på för två veckor sedan. När kastanjerna ramlar ner från trädet är dom limegröna och taggiga. Jättesnygga. Jag plockade några varje dag och lade dem på rummet. Skulle ta hem dom och göra en krans, tänkte jag. Men dom var ju bara gröna några dagar *snopet*. Jag har inte särskilt mycket erfarenhet av Kastanjer, som ni kanske märker.

Så just nu har jag övergett tanken på att göra en Lime-grön krans. Men Kastanjerna är jättevackra som dom är och nu får dom bara ligga där och vara fina :-) För visst är dom fina?

Kommer ni ihåg kransen jag gjorde för några veckor sedan? (Inte? - här är den.) Den hänger fortfarande på väggen och är jättefin nu också - men den ser helt annorlunda ut. Kul!

Imorrn blir det en snabb-sväng till Stockholm men jag kommer nog inte att hinna in i mina favoritbutiker. Har bokat ett tåg hem tätt, tätt efter att mötet är slut. Jag har nämligen kvällen bokad för trevligheter på hemmaplan. Berättar mer sen :-) då jag också hoppas kunna visa de alster som förhoppningsvis ska tillverkas den aktuella kvällen :-).

13 kommentarer:

Karin Krut sa...

Visst är det jättefint med kastanjer!! Här nere har vi massor och dom ligger överallt och är så bruna och fina och blanka :)
Kram Karin

Anonym sa...

Oj så det går så fort för kastanjer att mogna!? Kransen är fin fortfarande men tänk vad den har förändrats. Min krans är ett par veckor nu men är förvånansvärt "intakt". Ha en bra dag i sthlm! kram karin 2

L8 sa...

Oj va fin kransen är, coolt att den är lika snygg nu som innan, men ser helt olik ut. :-D
Jahapp, till å svika mig på lunchen igen då... :-(

Anonym sa...

Ja verkligen - de pryder sin plats precis så som de är nu. :)

Anonym sa...

Å så fint med kastanjerna i den ursöta urnan! Och den kransen är ju bara för snygg den med!

Toini sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Toini sa...

Vag jag längtar hem ibland, det skulle vara roligt att pyssla lite men men du vet jag........ behöver lite hjälp med det ibland.

Vad fin kransen var nu också!

Kram

Anonym sa...

Underbara bilder & vad fint med kastanjer :)

Anonym sa...

Har en förkärlek för fåglar, i synnerhet kråkor... och jag blev lite kär i fatet eller vad man ska kalla det. Var har du införskaffat det? Har visserligen ingen trädgård, men en balkong som kan behöva prydas så här års.
Har förresten länkat till dig från min "Jag gillar" sida, hoppas det är ok.
Mvh Linda Michelin

faster atta sa...

Kastanjer är fina, det var länge sedan jag såg någon så jag hede faktiskt glömt bort vilken härlig och "mustig" föärg de har!

Hem och Lycka sa...

Oj, gick det så fort? Visste inte jag heller.. Men snygga hursomhelst! Du vet väl att man ska ha en kastanj (utan skal såklart) i jackfickan..? Det bringar nämligen tur! kram

Anonym sa...

linda michelin:
Klart att länkningen är OK. Lilla fatet på fot har jag köpt för några år sedan i Bäsna Trädgård som jag skriver om lite då och då här på min blogg.

Anonym sa...

Vilka vackra bilder på kastanjerna!..och så fin kransen är även nu när den vissnat..kärleksörten ser fräsch ut än!