9 okt. 2007

Snö?

När jag piffade vid entrén förra helgen passade jag på att vara lite extra kreativ. Jag köpte ett lite mindre armeringsnät för någon månad sedan. Lite mindre rutor och lite grannare stänger. Nu hänger det på väggen. Jag hade idéen om att hänga det på väggen, med en distans, redan från början, men först nu kom det upp på väggen. Tanken är att jag ska byta dekorationer i nätet allt efter humör och årstid :-) Just nu hänger senaste kransen, två glasprismor och en Hem-ljuva-hem-skylt där. Till jul, t ex, tänkte jag att det kanske skulle vara snyggt med en ljusslinga i ytterkanten, en "God Jul" skylt och lite röda julkulor.... kanske.


Hur som helst, jag blev nöjd med reslutatet. Snabbt gick det också. Så går det ofta till när jag gör saker. Fort, fort! :-)
Nu drar jag till Luleå i dagarna tre. I normalfallet skulle jag gissa att det skulle bli där jag fick se höstens första snö. Nu verkar det inte blir så. Vädergudarna har lovat SNÖ! i mellersta Sverige på torsdag.

Så, kära vänner, ha en riktigt bra vecka - wherever you are :-)

18 kommentarer:

Anna sa...

Men vilken grej, så snyggt och påhittigt! Ha det toppen i Luleå, och sköt om dig!

NICOLINAS BONING sa...

SNÖ?! Jag ska ju plocka mossa ju...
Vilken fiffig ide´med armeringsjärnen;-)
Är det OK att länka dig?
Kram/Birgitta

L8 sa...

Gud va snyggt! Jag blir så avis på din kreativitet, du får allt så snyggt. Kan man lejja dig? ;-)
Hälsa Luleå :-D

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Halllåååå....va fint du har det.fiffigt med blomsterbräda på utsidan fönstret oxå.SUPER!
Jag länkar dej om det e ok...
Hälsningar Pernilla

Anonym sa...

Riiiiiktigt läckert och rolig idé!! :)
Snö!? Nä ve och fasa, tur man bor i södra sverige!!
kram

Solsjö - Under en vind sa...

Det där var riktigt snyggt! Kram!

Anonym sa...

vilken härlig idé, den måste jag spara i minnet =) Perfekt för att byta saker och ha ett tema. Snyggt! Snö säger du? Men vad härligt =) Då måste jag promenera till jobbet så jag får njuta lite =)

Hem och Lycka sa...

Men du vad smart! Och supersnyggt! kram

Husbilsresan sa...

Häftigt....det hade jag aldrig kommit på....tack för tipset.Ja, snö ska det komma på torsdag ja.....men jag VILL INTE ha snö än!!!!
Ha d!Kram!

n o r d i n g å r d e n sa...

Så fiffigt och så snyggt! Kul att byta grejer där efter årstid... du har det så fint, både ute & inne....Hörde det snöade i Bjurs i dag!!! Ha en forsatt bra vecka! Mari.

Anonym sa...

jaaaaa, snö! 0m vi bara bodde i mellan Sverige!

Karin Krut sa...

Jätteklurig ide, det blir toppen att byta grejjer. Jooo jag har hört ryktas att det kanske ska komma snö ända här nere på torsdag... bäst att skynda på med mossplockningen ;)
Kram Karin

Skatan sa...

Hej! Vilken kul idé!! Läckert med det råa järnet mot olika typer av dektorationer.

Vi ses : )

Eva Agnes sa...

Så fint du har gjort utanför huset. Snyggt med den prydnaden på väggen och en smart idé.
Kramar Eva Agnes

Toini sa...

Hoppas du hade bra dagar i Luleå, hörde att Ni fått snö hemma hos er.

Här ska vi få 16 till helgen.

Snyggt med armeringsjärnet, vilka bra ideer du har.

Kram på dej och ha en trevlig helg!

Anonym sa...

Hej

VÄLKOMMEN till min nya blogg - jag lägger ut nya bilder varje dag med antikviteter och vackra ting av alla de slag!
Småningom kommer också en blogg med mer textil inriktning..
(Om du inte kan placera mig eller minnas mig - kanske du känner igen mig som matrixa shamanen...?)

Nå - varmt välkommen - jag kommer att sprida lite "reklam" runt bland er som jag tror kan gilla mina bilder!

Randi sa...

Mycket kreativt! Och dessutom himla snyggt! Läckert med blomkrukorna utanför fönstret.

Ha en skön helg!

Anonym sa...

Oj, va snyggt du har gjort! Jättefint med blomsterbräde på utsidan av huset oxå! :)