28 okt. 2007

Prinsessan

Här är hon, som ännu inte fått nå't "riktigt" namn. Hon heter helt enkelt bara Prinsessan - och så får det nog bli i fortsättningen också. Hon ser himlans festlig ut och vi är redan kompisar. Hon fick hål i öronen när jag gjorde henne och nu ska jag leta på några snygga pärlor och hänga i hennes öron.


Nu när hösten kommit har jag tagit in pelargonerna. Rätt som det är så får vi ju några minusgrader och det gillar dom ju inte.

Men dom är ju så jättevackra nu. Blommar som bara 17. Troligtvis därför att dom står i gästrummet med lite extrabelysning på dagarna och inget element på.

Den vackra rosa här till vänster är en av de pelargoner som min kära kompis, numer bosatt i Canada, lämnade efter sig när hon flyttade. Jag tror att hon köpte den sista sommaren hon bodde här och jag fick ta spillrorna av den :-) när hon flyttade. Jag har pussat lite extra på den förstås och den är SÅ fin.

Så - vill man ha lite sommar är det ju bara att göra ett besök i gästrummet - trots att vi är i slutet av oktober.

Ha en skön vecka!

23 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vilken sötis! Vad duktig du är!

Anonym sa...

Kul att vi får se prinsessan! Hur fin som helst. Och härliga pelargoner. Ha en fin vecka!:) Kram Karin

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Jösses vad duktig du är.Hon är ju superfin ju.Vackra pelargoner!

Kram Pernilla

Anonym sa...

Ååååh sååå fiiin :)

Lina sa...

Oh vilken ljuvlig Prinsessa!!

Fru Grön sa...

ÅHHHH!

En sån skulle jag inte tacka nej till. Helt underbar. Antar att det var roligt att göra henne?!

Ha en bra dag!

Linda

faster atta sa...

Vilken underbar prinsessa! och att heta prinsessan.. ja, det är väl ett underbart namn!

kram

Anonym sa...

Jisses vad härlig hon är! Helt underbar =)

Anonym sa...

Hon kan väl heta "Prinsessa med pärlörhängen", om du hittar några fina sådana.
Jag försöker igen att övervintra mina pelargoner, har aldrig lyckats förut. Men nån gång ska väl vara den första.

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Hej vännen!ja vad gör man med dessa pelargoner som bara blommar och blommar? har ju inte hjärta att ta ned dem i kalla källaren. Vilken underbar prinsessa du tillverkat!kram

L8 sa...

Vad snygg hon blev!

Toini sa...

Vad snygg hon var, det måste ha varit kul att göra henne.

Karin Krut sa...

Prinsessan blev så himla fin! Vad duktig du är :)
Kram Karin

NICOLINAS BONING sa...

Vilken toppsnäcka...och med dingel i öronen blir hon ännu mer oemotståndlig;-)
Kram/BIrgitta

W&W form sa...

ur gullig. Vad duktig du är!

Hem och Lycka sa...

Härligt att dina pelargoner ff lever, mina har jag stoppat undan för vinterförvaring, om de nu överlever den.. Underbar prinsessa, hon är ju så vacker! kram

Anonym sa...

Gillar med prinsessan! :)
Himla duktigt av dig! verkligen imponerad!
trevlig helg!

n o r d i n g å r d e n sa...

Har DU gjort den Prinsessan!!?? Så fin hon var, helt impad, herregud, det hade inte liknat nånting alls om jag hade försökt!! Jättefin var hon, jag förstår att ni redan är vänner!! Läckra foton med. Va fina dina pellisar är ännu, mina har gått in under jorden för vila nu i min spökkällare jag visar i dag : ) ha en riktigt skön helg!! Mari.

Anonym sa...

Prinsessan är ju helt underbar! Gjord i keramik av dig själv?

Skatan sa...

Men du, hon uttrycker precis vad jag känner just nu : )

Häfigt är hon!

Hoppas du får en skön helg!

Husbilsresan sa...

Å, vilken vacker prinsessa....det gjorde du bra!
Oj, vad dina pelargoner fortfarande är fina.....njut a dom så länge det går.
Kram!

Anonym sa...

Vilken urtuff och fin prinsessa! Härligt ansiktsuttryck. :-)

Anonym sa...

Aaaaahhh... jag är helt FÖRÄLSKAD i PRINSESSAN! Du gör inga fler????