2 okt. 2007

Prinsessänglar


Vad var det då för skoj jag ägnade gårdagskvällen åt? Jo, det ska jag berätta. Det finns två himlans duktiga tjejer, Ingela och Gunilla, som hantverkar och säljer sina uuunderbara alster via återförsäljare landet runt. Dom har dessutom kryddat sin verksamhet med Temakvällar då man i grupp får besöka deras verkstad för att äta och skapa. Det var det jag gjorde igår kväll. Tillsammans med ytterligare 8 glada brudar. På bilden nedan finns några exempel på vad Ingela och Gunilla gör och säljer.

Bilden ovan ett eget kollage med bilder från www.ingela-gunilla.se

Själv glömde jag förstås kameran hemma *pucko!* och fick lov att fota med kameramobilen *å hur bra är den då??* Vilket resulterade i lite sunkiga foton - men det får gå för den här gången :-) Såååå. Nedan en interiörbild från deras helt fantastiska verkstad. Täänk att ha en sån arbetsplats.

När vi kom fick vi sätta oss vid dukat bord och blev serverade Skördesoppa och gott bröd. När vi ätit klart och medan Ingela och Gunilla dukade av, fick vi kolla runt hur mycket vi ville i verkstaden. Mycket att titta, känna och klämma på, må ni tro.

Sen var det dags att dra på oss förkläden och börja skapa. Vi fick tillverka varsin prinsessa/ängel i lera. Dom visade oss grunden och sen var det bara att köra igång.

Här ser vi hur en av brudarna lägger sista handen på dekoltaget på sin donna! Nu ska våra alster glaseras och brännas och om några veckor får vi hämta dom :-)

Här ser vi min donna! Hon kommer att få en vit klänning, en guldkrona, en röd pussmun och guldhår! Fler foton kommer när hon är helt klar. I vår ska hon få stå ute i trädgården, har jag tänkt.

Om vi hade roligt? Ja, så in i bänken :-)

17 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen vet du vad! Jag har en ängel från dem som jag fått i present. Den är heeelt ljuvlig. Så kul att få komma dit och testa själv. Det låter som om ni hade en toppenkväll och din prinsessängel ser jättefin ut. Kram

NICOLINAS BONING sa...

Nu är jag avis på riktigt alltså:-(
Nä,jag bara skojar;-)
Vad kul,dom änglarna har man sett lite här och var och alltid tyckt att det är något speciellt över dom:-D
Vilken pangängel du har gjort...supersöt alltså...
Kram/Birgitta

Toini sa...

Vilken kul kväll det verkar, det skulle ha passat mej också. Gud vad kul det skulle varit.

Kram

Anonym sa...

Vilka söta saker de gör och va kul att få besöka dom så där! Ser mysigt ut!..Du gjorde alltså en egen ängel? Jättefin! TAck för din röst på min nya blogg, det blev den! Kram :)

Anonym sa...

Åh vad roligt! Jag måste kolla in deras sida bums =) Din ängel är ju superläcker! =)

Karin Krut sa...

Jösses vilken snygg brutta du har gjort! Det ska bli jätteroligt att se hur hon ser ut färdigklädd och sminkad ;)
Ha en skön dag, här är blå himmel och sol så jag ska nog ta en liten promenad idag :)
Kram Karin

linnea-maria sa...

Vilka söta grejer

faster atta sa...

Men så fin!! Din donna är ju helt underbar. Så kul att få prova på att jobba med lera och att resultatet blir så bra, har du hållit på med lera förut?
kram

essko sa...

Å, vad jag blir sugen på att skulptera! Jag sysslade med det i min ungdom, men inte de senaste tio åren....det gäller att hitta en ugn nånstans i närheten då, hmm....

Första besöket i din blogg, återkommer gärna! Ha en trevlig helg!

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Vilka fina! sånt skulle jag vilja kunna. kram

Karin Krut sa...

*skrattar* jo visst vill man helst vara ledig mer än att jobba :) Bara man slapp ångesten för att det inte kommer in några pengar till försörjning ;) Kram Karin

Hem och Lycka sa...

Nämen vad kul ni verkar ha haft! Underbara änglar.. kram!

Skatan sa...

Vilka fantastiska skapelser!!

Jag blir djuuupt imponerad : )

Jag önskar dig en trevlig helg och hälsar dig välkommen till mitt näste någon dag då du har lite för dig ;-)

Steffi sa...

Fantastic!You are so creative!I like your blog!

Greetings,Steffi

Anonym sa...

underbara änglar/prinsessor!!!

n o r d i n g å r d e n sa...

Nämen vilken kul kväll, att få gegga och äta god skördesoppa, vilka tjejer de verkar vara! Och så mycket snygga alster de gör! och din donna då, har du gjort den?! Djupt impad!!! Roligt inlägg, ha en trevlig helg! Mari.

Randi sa...

Vilken toppenkväll! Även jag är förstås jätte-imponerad. Så läckra prinsessor. Var det verkligen era första alster?
Och bortskämda blev ni också med skördesoppa. Jag förstår att ni njöt!!! Kram